حلال عایق پلی یورتان در کجا کاربرد دارد؟

اخبار و مقالات جدید
حلال عایق پلی یورتان در کجا کاربرد دارد؟

آیا می‌دانید که حلال عایق پلی یورتان (Polyurethane insulation solvent) چیست و چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟ خوب است بدانید که تمیز نمودن فوم پلی یورتان از سطوح مختلف کار چندان راحت و آسانی نیست. اگرچه پاک‌کننده‌ها و تمیزکننده‌های بسیاری از جمله الکل، تینر و حلال‌های نفتی در بازار وجود دارند، اما بایستی فوم را با حلال آن تمیز نمایید. به کمک این ماده می‌توانید به راحتی سطوح آغشته به فوم را پاک کنید. در این مقاله از شرکت اسپری فوم قصد داریم تا شما عزیزان را با حلال فوم پلی یورتان و کاربردهای متنوع این محصول آشنا سازیم.

فوم تزریقی پلی یورتان چیست؟

فوم تزریقی پلی یورتان محصولی است که به عنوان یک عایق در برابر هدر رفت انرژی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که از این فوم در ساختمان‌ها و همچنین مخازن گازی به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می‌گردد. این فوم پس از مجاورت با هوای آزاد با اکسیژن و رطوبت موجود در هوا ترکیب شده و واکنش می‌دهد و سپس به تدریج شروع به افزایش حجم خواهد کرد.

این ویژگی فوم تزریقی پلی یورتان سبب شده تا از این محصول برای درزگیری منافذی که دسترسی به آن‌ها میسر نیست، استفاده گردد. لازم به توضیح است که تزریق این فوم را می‌توان به صورت دستی و یا توسط دستگاه‌های مخصوص انجام داد.

فوم تزریقی پلی یورتان چیست؟

حلال عایق پلی یورتان

فوم پلی یورتان زمان گیرش مشخص و ثابتی دارد که بین 8 الی 12 ساعت است تا این حلال به رشد کامل برسد. زمان 1 الی 8 ساعت فرصت مناسبی برای استفاده کردن از حلال عایق پلی یورتان می‌باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که از جمله حلال‌های قوی و باکیفیت این ماده می‌توان به انواع تینر، استون، بنزین، نفت، زایلین و تلوئن اشاره نمود. لازم به ذکر است که رایج‌ترین و در دسترس‌ترین حلال‌های موجود در بازار برای عایق پلی یورتان بنزین، تینر، استون و نفت هستند.

یکی از نکاتی که در استفاده از حلال‌های عایق پلی یورتان باید به آن دقت و توجه زیادی داشته باشید، این است که این محصولات فقط در زمان و پیش از گیرش فوم کاربرد داشته و پس از گیرش نهایی و خشک شدن فوم دیگر کارایی ندارد و تمیز کردن آن تنها به صورت فیزیکی و با تراشیدن امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین چنانچه هنگام تزریق فوم پلی یورتان، مایع فوم به سطوح دیگر سرایت کرد، بایستی سریعا آن را با حلال عایق پلی یورتان تمیز نمایید.

نکات مهم هنگام استفاده از حلال عایق پلی یورتان

خوب است بدانید که در استفاده از حلال فوم باید در نظر داشته باشید که هر چه سریع‌تر آن را بر روی فوم استفاده نمایید تا کارایی بیشتری از خود نشان دهد. اگر فوم خشک شده بود، می‌توان به کمک حلال آن را نرم‌تر کرد و سپس راحت‌تر تمیز نمود.

همچنین بهتر است که هنگام استفاده از حلال عایق پلی یورتان نکات و موارد ایمنی را رعایت کنید، چراکه ممکن بوده این ماده برای پوست شما مضر و خطرناک باشد. حلال عایق پلی یورتان ماده‌ای شیمیایی می‌باشد که در صورت تماس با سطوح دیگر ممکن است موجب آسیب رساندن به آن‌ها گردد. بنابراین همواره سعی کنید از تماس این ماده با چوب، فلز، فرش و سایر لوازم جلوگیری نمایید.

همچنین توصیه ما به شما عزیزان این است که هنگام استفاده از این ماده حتما از دستکش و ماسک استفاده نمایید. شرکت اسپری فوم بهترین خدمات و مواد فوم پاششی پلی یورتان صوتی و حرارتی را به مشتریان گرامی عرضه می‌کند.

نکات مهم هنگام استفاده از حلال عایق پلی یورتان

کاربردهای حلال عایق پلی یورتان چیست؟

در این قسمت از مقاله به بررسی کاربردهای حلال عایق پلی یورتان می‌پردازیم. از جمله کاربردهای منحصربفرد این محصول می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  1. از بین بردن کف پلی یورتان از روی کفش، لباس و مکان‌هایی که فوم به صورت ناخواسته ریخته شده است.
  2. تمیز نمودن داخل لوله و نازل گان اسپری فوم که موجب طول عمر طولانی اسلحه فوم پلی یورتان می‌گردد.
  3. تمیز نمودن شلنگ و اسپری فوم شلنگی
  4. حلالی بسیار قدرتمند برای ولو اسپری فوم گانخور و چسب‌های پلی یورتان
  5. حلال فوم پلی یورتان از سطح‌های فولادی

نتیجه گیری

در این مقاله کوشیدیم تا شما عزیزان را با عایق پلی یورتان و حلال عایق پلی یورتان آشنا سازیم. چنانچه قصد خرید فوم پاششی پلی یورتان حرارتی را دارید توصیه ما به شما خرید از شرکت اسپری فوم است. شرکت اسپری فوم باکیفیت‌ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق‌های حرارتی، صوتی و پوشش‌های ضد حریق ارائه می‌کند.

https://sprayfoam.ir/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *