معرفی عایق سرد پلی یورتان + خرید و قیمت

اخبار و مقالات جدید
معرفی عایق سرد پلی یورتان + خرید و قیمت

عایق سرد پلی یورتان چیست

عایق سرد پلی‌یورتان یک نوع عایق حرارتی است که از جنس پلی‌یورتان تولید می‌شود و به عنوان یک ماده عایق در سیستم‌های سرمایشی و یخچال‌ها استفاده می‌شود. این عایق حرارتی به دلیل ویژگی‌های خاص خود، از جمله سبکی، عایقی بودن و قابلیت عملکرد در دماهای پایین، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلی‌یورتان به عنوان یک جنس پلاستیکی با ساختار سلولی بسته و سبک، قابلیت انتقال حرارت پایین و عملکرد خوب در دماهای پایین را داراست. این ویژگی‌ها باعث شده است که در ساختارهای سرمایشی و یخچال‌ها به عنوان عایق حرارتی استفاده شود تا حرارت از داخل به بیرون و برعکس جریان نکند، در نتیجه به بهبود کارایی سیستم‌های سرمایشی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند.

به طور کلی، عایق سرد پلی‌یورتان می‌تواند در کاربردهای مختلفی از جمله صنایع غذایی، پزشکی، و صنعتی به کار رود.

عایق سرد پلی پورتان را می‌توان به عنوان بهترین مواد برای عایق‌‌کاری صنایع مختلف در جهان معرفی نمود. این عایق‌ها دارای مشخصات و ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که ما قصد داریم در این مقاله تحت عنوان معرفی عایق سرد پلی یورتان (Polyurethane cold insulation) به طور کامل به آن بپردازیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در مورد عایق سرد پلی پورتان هستید تا انتهای مقاله از شرکت اسپری فوم همراه ما باشید.

چگونگی ساخت و تولید عایق سرد پلی پورتان

چگونگی ساخت و تولید عایق سرد پلی پورتان

از واکنش ایزوسیانات با هیدروکسیل یا همان پلی پول که همراه با ترکیب افزودنی‌ها و گاز‌های مجاز بوده و در انتها ماده‌های ضد آتش را به آن اضافه می‌نمایند عایق سرد پلی پورتان تولید می‌گردد.‌ موارد استفاده از این عایق‌ها بسیار زیاد بوده که بسته به نوع کاربرد آن‌ها مواد اولیه تشکیل‌دهنده و ضخامت و … در هر یک متفاوت است.

موارد استفاده از عایق‌های سرد پلی پورتان

همانگونه که عنوان شد موارد استفاده از این عایق‌ها بسیار متعدد بوده اما به طور کلی می‌توان عنوان کرد که در صنایع و مکان‌هایی که نیاز است مقدار سیال اندک و دمای آن کم‌تر از صفر درجه سانتیگراد حفظ شود از این نوع عایق سرد استفاده می‌کنند. از جمله صنایع و مکان‌هایی که در آن‌ها از عایق سرد پلی پورتان بهره می‌برند عبارت است از:

  1. صنعت پالایشگاه‌ها و گاز
  2. صنعت غذا
  3. صنایع داروسازی
  4. عایق‌کاری نمودن خطوط اتصالات و لوله‌ها
  5. صنعت پتروشیمی و نفت
  6. عایق‌کاری دیوار، کف و سقف‌ها در صنعت ساختمان‌سازی
  7. عایق‌‌کاری مخازن

موارد استفاده از عایق‌های سرد پلی پورتان

طبقه‌بندی انواع مختلف عایق سرد پلی یورتان

با توجه به نوع ساخت و شیوه کاربرد این عایق‌های سرد، در صنعت این عایق‌های حرارتی و برودتی را در دو گروه اصلی طبقه‌بندی می‌نمایند که این دو گروه عبارتند از:

  1. فوم‌های بلوکی Slab Stock
  2. فوم‌های تزریقی IN_ Situ Expanded

علاوه بر آن در بازار این عایق‌های سرد حرارتی و برودتی را با توجه به نوع کاربرد متنوعی که دارند به شکل دیگری نیز طبقه‌بندی کرده‌اند که در این قسمت به بیان این نوع از طبقه‌بندی می‌پردازیم:

  • عایق‌های پلی پورتانی به شکل لوله‌های پیش ساخته
  • عایق‌های پلی پورتانی به شکل‌ پاششی و اسپری‌ یا در اصطلاح فوم پاششی پلی پورتان
  • عایق پلی پورتانی تخته‌ای
    و…

شرایط استفاده از عایق‌های سرد پلی پورتانی در صنایع مختلف

هنگامی که از این عایق‌های سرد به عنوان عایق برودتی و حرارتی پلی پورتانی استفاده می‌شود لازم بوده که حتما برای حفظ نمودن دمای تجهیزات به همراه یک سری از ویژگی‌ها و مشخصات خاصی از این عایق‌ها تحت شرایط خاص استفاده نمود.

هرچند که ماده اصلی سازنده این عایق‌ها، پلی پورتان بوده که این ماده دارای یک ساختار بسیار پایدار و سخت می‌باشد که طبق استانداردهای لازم تولید شده است. اما برای اینکه بتوان بهترین نتیجه و عملکرد را از این عایق‌های سرد پلی پورتان اخذ کرد نیاز بوده که حتما در ترکیبات این عایق‌ها حداقل ۹۲ در صد Closed Cell استفاده شود.

دلیل این امر را می‌توان برای داشتن ضریب انتقال حرارت بسیار کم این عایق‌های برودتی عنوان کرد. همچنین در این صورت این عایق‌ها قادر خواهند بود که سرما و گرمای محیط را از مثبت ۱۳۰ درجه تا منفی ۲۱۰ درجه سانتیگراد حفظ نمایند.

شرایط استفاده از عایق‌های سرد پلی پورتانی در صنایع مختلف

خصوصیات‌ بارز عایق پلی پورتان سرد

از خصوصیات بارز این عایق‌های سرد پلی پورتانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن استحکام بسیار بالا و فوق‌العاده
  • مقاوم بودن در برابر خوردگی و فرسایش
  • غیر سمی بودن این عایق‌های حرارتی و برودتی
  • داشتن مقاومت بالا در مقابل رطوبت
  • مقاوم در برابر واکنش با اسیدها و حلال‌های شیمیایی
  • داشتن خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی
  • حفظ ساختار در مقابل تغییرات دمایی محیط
  • داشتن انعطاف‌پذیری قابل قبول
  • مقاوم در برابر ضربات و تنش‌های مکانیکی

قیمت عایق‌ سرد پلی یورتان

قیمت عایق‌ سرد پلی یورتان

قیمت‌ عایق‌‌های سرد پلی پورتانی تحت تاثیر عوامل مختلفی بوده به همین علت نمی‌توان یک قیمت مشخص و واحدی را برای آن‌ها مشخص نمود. از جمله عوامل متعدد تاثیرگذار بر قیمت این عایق‌های برودتی و حرارتی، نوسانات بازار ارز، تغییر مداوم قیمت مواد اولیه به کار گرفته شده در ساخت این عایق‌ها است.

در بازار فروش این محصولات عوامل دیگری نظیر بالا رفتن میزان دستمزد کارگر‌ها، افزایش هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و انبارداری، گران شدن هزینه‌های تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای ساخت این عایق‌ها و همچنین تحریم‌ها باعث شده که قیمت عایق‌های پلی پورتانی دستخوش تغییراتی شود. با این حال برای اینکه بتوانید با یک قیمت معقول و منصفانه این عایق‌های سرد را خریداری نمایید توصیه می‌کنیم به نمایندگی‌های مجاز عرضه این محصولات نظیر شرکت اسپری فوم مراجعه نمایید.

خلاصه

در این مقاله به معرفی عایق سرد پلی پورتان پرداختیم و به طور کامل در مورد ویژگی‌ها و مشخصات کامل این عایق‌های سرد صحبت کردیم. همچنین عنوان شد که حتما برای خرید این عایق‌های سرد به شرکت‌ها و نمایندگی‌های معتبر و مجاز فروش این محصولات مراجعه نمایید. در پایان لازم به ذکر است که شرکت اسپری فوم با کیفیت‌ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق‌های حرارتی و صوتی و پوشش‌های ضد حریق ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *