نکاتی مهم درباره ضریب انتقال حرارت عایق پلی یورتان

اخبار و مقالات جدید
نکاتی مهم درباره ضریب انتقال حرارت عایق پلی یورتان

امروزه به دلیل کاهش هزینه‌های لازم در ساخت‌وساز به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان‌ها و کاستن از هزینه‌های سرمایش و گرمایش ضریب انتقال حرارت عایق پلی یورتان (Heat transfer coefficient of polyurethane insulation) برای نصب در انواع دیوارهای ساختمانی اهمیت زیادی پیدا کرده و محاسبه می‌شود. البته لازم به ذکر است که توجه به این موضوع می‌تواند باعث صرفه‌جویی در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و حفظ منابع انرژی برای آیندگان شود.

مصرف‌کنندگان هنگام خرید مصالح از جمله عایق پلی یورتان باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند که پایین بودن ضریب انتقال حرارتی به عنوان امتیاز برای عایق محسوب می‌شود. در این مطلب از وبسایت شرکت اسپری فوم نکاتی مهم در باب این موضوع بیان خواهیم کرد.

درباره ضریب انتقال حرارت چه می‌ دانید؟

درباره ضریب انتقال حرارت چه می‌ دانید؟

ضریب انتقال حرارت در واقع مقدار حرارت انتقال یافته از سطح جامد به سایر سیالات است. همچنین واحد استاندارد برای انتقال حرارت وات بر متر بر درجه کلوین می‌باشد. یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل برای ضریب انتقال حرارت ضخامت سطح جامد معرفی شده. البته توجه به میزان انتقال حرارت پایین نیز در خرید عایق بسیار ضروری خواهد بود.

پارامترهایی که مصرف‌کنندگان هنگام خرید مصالح ساختمانی از جمله عایق حرارتی پلی یورتان باید مد نظر قرار دهند. همین مسئله ضریب انتقال حرارت عایق پلی یورتان است که هر چقدر پایین‎تر باشد مطلوب‌تر خواهد بود‌.

درباره ضریب انتقال حرارت چه می‌ دانید؟

مقاومت حرارتی عایق پلی یورتان

به صورت کلی باید بگوییم که ضریب انتقال حرارت عایق پلی یورتان به دلیل اینکه دارای عایق میانی بوده پایین‌تر از سایر عایق‌های حرارتی معرفی شده است. همچنین از جمله موادی که در ساختار میانی این عایق استفاده شده می‌توانیم به پشم سنگ، پشم شیشه و یا پلی استایرن اشاره کنیم. به همین علت استفاده از عایق‌های‌ پلی یورتان گزینه بسیار مناسبی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت، حرارت و صوت در ساختمان‌سازی است.

مقایسه ضریب انتقال حرارت عایق پلی یورتان با سایر عایق‌ های حرارتی

در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی ضریب انتقال حرارت انواع عایق بپردازیم پس تا پایان همراه ما باشید:

  • ضریب انتقال حرارت آجر حدود 28 برابر بیشتر از پلی یورتان و 24 برابر بیشتر از عایق پلی استایرن و 18 برابر پشم شیشه است.
  • ضریب حرارتی ماسه را حدود 32 برابر بیشتر از عایق پلی یورتان و 20 برابر بیشتر از پشم شیشه تخمین می‌زنند.
  • گچ و سیمان دارای ضریب حرارتی 28 برابر بیشتر از پلی یورتان و حدود 24 برابر بیشتر از پلی استایرن و 18 برابر پشم شیشه معرفی شده است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده دریافتید که ضریب انتقال حرارت مصالح سنتی بیشتر از پلی استایرن، پلی یورتان و پشم شیشه است. جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین دلایل داشتن ضریب انتقال حرارت پایین در عایق حرارتی پلی یورتان در مقایسه با سایر عایق‌ها این است که در ساختار میانی آن از سه ماده پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ استفاده شده است.

این موضوع خصوصا درباره ساخت سردخانه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا در صورت نداشتن عایق مطلوب علاوه بر اتلاف انرژی باعث افزایش هزینه برای تامین دما استاندارد می‌شود.

مقایسه ضریب انتقال حرارت در عایق پلی یورتان چگونه است؟

مقایسه ضریب انتقال حرارت در عایق پلی یورتان چگونه است؟

ضریب انتقال حرارت پلی اورتان

ضریب حرارت عایق پلی یورتان 0،025 است و به صورت کلی باید بگوییم که پلی یورتان ماده‌ای زرد رنگ بوده که برای استفاده در دیوار‌های سردخانه‌ها بسیار پر‌کاربرد می‌باشد.

ضریب انتقال حرارت پلی استایرن

ضریب انتقال حرارت پلی استایرن 0،035 بوده این عایق یه صورت صفحات صلبی با ریز دانه‌های پلی استایرن تشکیل شده است.

ضریب انتقال حرارت پشم شیشه

پشم شیشه باعث جلوگیری از انتقال حرارت بالا می‌شود و دارای ضریب انتقال حرارت 0،039 است. این ماده می‌تواند به راحتی برش خورده و نصب شود.

ضریب انتقال حرارت پشم سنگ

ضریب حرارتی پشم سنگ 0،039 بوده که ماده‌ای بسیار موثر برای جلوگیری از انتقال صوت و حرارت معرفی شده است.

توجه به ضریب حرارتی در مصالح ساختمانی چه اهمیتی دارد؟

توجه به ضریب حرارتی در مصالح ساختمانی چه اهمیتی دارد؟

برای جلوگیری از اتلاف انرژی یکی از مهم‌ترین هدف‌ها در ساخت‌وساز بنا نصب عایق مناسب است. داشتن عایق مناسب می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های سرمایش و گرمایش در ساختمان شود. لذا ضریب انتقال حرارت عایق پلی استایرن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ضریب انتقال حرارت عایق پلی استایرن در مقایسه با مصالح سنتی چگونه است؟

همانطور که گفته شد ضریب انتقال حرارت مصالح سنتی در مقایسه با پلی استایرن، پلی یورتان و پشم شیشه بیشتر است. بنابراین توصیه ما به شما استفاده از عایق پلی یورتان با ضریب انتقال حرارت کم‌تر بوده که مناسب برای ساخت‌وساز بهینه و با کیفیت مناسب است.

عایق‌ های حرارتی در کدام حوزه از صنایع اهمیت بیشتری دارد؟

عایق‌های حرارتی برای سردخانه‌ها بسیار پر‌کاربرد است. زیرا اگر دیواره‌ها از عایق‌بندی مناسب و با ضریب انتقال حرارت پایین برخوردار باشد در نتیجه باعث افزایش سرما و کاهش هزینه‌های لازم برای دما استاندارد سردخانه می‌شود.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات بسیار کاربردی را درباره ضریب انتقال حرارت عایق پلی استایرن و سایر علایق ‌های حرارتی در اختیار شما مخاطبان محترم قرار دهیم. همچنین به دلایل اهمیت کاربرد عایق‌های حرارتی در ساخت‌وساز پرداختیم. شرکت اسپری فوم بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را در زمینه عایق‌های حرارتی و صوتی و پوشش‌های ضد حریق ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *