کانال پیش عایق چیست؟ آشنایی با کاربردهای ‌ورق پیش عایق پلی یورتان

اخبار و مقالات جدید
کانال پیش عایق چیست؟ آشنایی با کاربردهای ‌ورق پیش عایق پلی یورتان

درباره کانال پیش عایق (Pre-insulated channel) چه می‌دانید؟ امروزه با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه تولید انواع محصولات به کمک تکنولوژی‌های برتر در صنایع تاسیسات و تهویه مطبوع و نیز با توجه به اهمیت ویژه کمبود منابع انرژی در دنیا، تولیدکنندگان بسیاری در دنیا تلاش نموده‌اند تا محصولاتی با قابلیت مصرف بهینه انرژی را تولید نمایند که یکی از این محصولات باکیفیت و بهینه کانال‌های عایق شده هستند. در این مقاله از شرکت اسپری فوم قصد داریم تا شما عزیزان را با کانال پیش عایق پلی یورتان، کاربردها و مزایای آن آشنا سازیم.

کانال پیش عایق چیست؟

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم کانال‌های پیش عایق یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا به منظور انتقال هوا هستند. امروزه این کانال‌ها به دلیل مزایا و کاربردهای منحصربه فردی که دارند در بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی مورد استفاده فراوان صنایع مختلف قرار می‌گیرند.

کانال پیش عایق معمولا به شکل ورقی به ابعاد 2/1 در 4 متر است که توسط لوازم و تجهیزات جانبی به خصوصی از قبیل فلنج U، بند H، گوشه فلزی، گوشه پلاستیکی، سیلکون، چسب و نوارهای درزگیر آلومینیومی تولید و نصب می‌گردند. خوب است بدانید که این کانال‌ها در ضخامت‌های 10، 20 و 30 میلی‌متر تولید شده اند. ورق‌های با ضخامت 20 میلی‌متر بیشترین کاربرد را در صنایع ایفا می‌کنند.

کانال پیش عایق چیست؟

کانال پیش عایق پلی یورتان چیست؟

در این قسمت از مقاله شما را با کانال پیش عایق پلی یورتان آشنا می‌سازیم. کانال‌های پیش عایق پلی یورتان محصولاتی عایق شده به وسیله فوم PU و فویل آلومینیومی هستند. آنها برای سیستم‌های کانال تهویه مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کانال‌ها به این دلیل که دوستدار محیط زیست و طبیعت هستند روز به روز به محبوبیتشان افزوده می‌گردد. جالب است بدانید که این نوع کانال‌ها در ابتدا توسط آلمانی‌ها تولید و در صنایع مختلف به کار گرفته شد.

کانال پیش عایق پلی یورتان از یک لایه فوم سرد تزریقی تولید شده که بر روی آن دو لایه روکش آلومینیومی قرار گرفته است. همچنین‌ این کانال‌ها از ویژگی پایین بودن ضریب گسترش دود و شعله برخوردار اند. درنتیجه از نفوذ و یا مشتعل شدن کانال‌ها به میزان قابل توجهی ممانعت به عمل می‌آورد.

مزایای کانال پیش عایق پلی یورتان چیست؟

در ادامه این مقاله به بررسی مزایای کانال پیش عایق پلی یورتان خواهیم پرداخت. از جمله مزایای این کانال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رسانایی حرارتی بسیار کم این محصول آن را به یکی از کارآمدترین محصولات از نظر حرارتی برای استفاده در کانال‌های تهویه مطبوع مبدل کرده است.
  • نشتی کم هوای موجود در مجرای کانال می‌تواند موجب کاهش بارهای سرمایشی و گرمایشی و همچنین مصرف انرژی در فن سبب صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف برق گردد.
  • این کانال‌های عایق توسط فویل آلومینیومی ضد باکتری در هر دو طرف تقویت شده‌اند که سبب محافظت بسیار بالای آن‌ها در برابر خوردگی و ساییدگی می‌گردد.
  • به دلیل وزن کم این نوع کانال‌ها می‌توان آن‌ها را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای پروژه‌های نوسازی نام برد.

ویژگی‌ های کانال پیش عایق پلی یورتان چیست؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کانال پیش عایق پلی یورتان در صنایع به شکل تخته‌ای تولید و عرضه می‌شود. این ورق‌ها با ابعاد ۱ الی ۶۰ میلی‌متر و در ابعاد ۱ در ۱ متر تولید شده اند. قابلیت تراشکاری این پلیمر بسیار آسان است به طوری که در برابر اشعه یو وی، مواد شیمیایی، حلال‌ها و سوخت‌ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

از دیگر ویژگی‌های مهم کانال‌های پلی یورتان می‌توان به مواردی از قبیل قابلیت بازیافت، عایق در برابر انواع صدا و حرارت، مقاومت بسیار بالا در برابر شعله و همچنین کم سوز بودن، قابلیت استفاده در مکان‌های متعدد، عدم تولید هیچگونه گاز سمی و غیره اشاره کرد. نسبت به سایر پلیمرها این یکی از ویژگی‌های برجسته و مهم این محصول است.

ویژگی‌ های کانال پیش عایق پلی یورتان چیست؟

نحوه محاسبه قیمت کانال کشی پلی یورتان

بهتر است بدانید که اجرا و نصب لوله‌ها و کانال‌های پیش عایق پلی یورتان بسیار سریع و آسان است. هزینه کانال‌سازی پلی یورتان به منطقه انتخابی شما و همچنین نوع کانال بستگی دارد. شایان ذکر است که کانال‌های پیش عایق پلی یورتان با طراحی منحصر به فرد و ساختار ایده آل خود به جای ورق‌های قدیمی مانند ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با کانال پیش عایق پلی یورتان، مزایا، ویژگی‌ها و همچنین نحوه محاسبه آن آشنا سازیم. اگر شما نیز جز افرادی هستید که قصد تهیه و خرید انواع عایق کانال‌های پلی یورتان و عایق حرارتی پلی یورتان را دارید پیشنهاد ما به شما خرید از شرکت اسپری فوم است. شرکت اسپری فوم باکیفیت‌ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق‌های حرارتی، صوتی و پوشش‌های ضد حریق ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *