قیمت و خرید عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان

اخبار و مقالات جدید
قیمت و خرید عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان

عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان (Polyurethane foam spray sound insulation) چیست؟ کاربرد این عایق‌ها چیست و چه گونه است؟ این سؤالات از جمله مسائلی است که در زمان شنیدن نام این عایق‌ها در ذهن همه ما ایجاد می‌شود و به دنبال پاسخی برای آن‌ها می‌گردیم. ما در این مقاله توضیحات کاملی را در مورد عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان صحبت خواهیم کرد و به تمام سؤالات موجود در ذهن شما پاسخ خواهیم داد پس تا انتهای این مطلب آموزشی از شرکت مهندسی اسپری فوم همراه ما باشید.

عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان چیست؟

عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان یک سیستم عایق است که دارای چگالی بسیار پایین و بدون ساختار بوده و معمولاً این عایق‌ها مصارف صنعتی، تجاری و مسکونی دارند. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تری این محصول را معرفی کنیم باید بگوییم که اسپری فوم نوعی عایق است که از جابه‌جایی و هوا از محیط داخلی به بیرون جلوگیری می‌کند.

معمولاً از این اسپری در درزهای ساختمان قبل از ساخت کامل دیوار استفاده می‌کنند. در زمانی که سازنده آجرها را بر روی دیگر می‌چیند، منافذی بین آن‌ها باز می‌ماند که این منافذ با استفاده از این اسپری فوم پلی یورتان به خوبی پر می‌شود.

ویژگی‌های عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان

ویژگی‌های عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان

این عایق‌ها داری ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی هستند که استفاده از آن‌ها را علاوه بر عایق صوتی برای عایق حرارتی هم مناسب کرده است. در ادامه به بیان تعدادی از ویژگی‌های اسپری‌های فومی اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از این اسپری‌ها یک سطح عایقی پیوسته را ایجاد می‌کنند که هیچ‌گونه درزی در آن‌ها وجود ندارد.
  • داشتن مقاومت بسیار بالا در مقابل قارچ‌ها و رطوبت‌ها از دیگر ویژگی‌های کارآمد این اسپری‌ها است.
  • داشتن چسبندگی بالا که این ویژگی باعث شده این اسپری‌ها بر روی انواع مختلف متریال مانند بتن، آجر، تخته‌های سه‌لایه، تراشه‌های مختلف، فلز و … اعمال شوند.
  • در زمان استفاده از این عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان نیازی به هیچ‌گونه پیش آماده‌سازی نیست و به‌آسانی بدون اینکه به ابزار ویژه‌ای نیاز باشد، قابل اعمال است. این امر باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.
  • در مناطقی که دسترسی آسان نبوده و عرض آن بسیار کم است هم می‌توان از این اسپری‌ها به راحتی و با سرعت بالا استفاده نمود.
  • در ساخت این اسپری‌های عایق هیچ‌گونه مواد شیمیایی مضری استفاده نمی‌شود به همین علت در زمان استفاده از این اسپری‌ها هیچ‌گونه گاز پیشرانی تولید نمی‌گردد. استفاده از این فوم باعث تخریب لایه اوزون نمی‌شود و با جلوگیری از اتلاف انرژی کمک بزرگی به حفظ انرژی و محیط‌زیست می‌نمایید.

از این شیوه می‌توان به عنوان یک جایگزین بسیار مقرون‌به‌صرفه در برابر دیگر شیوه‌های سنتی نظیر  پشم‌شیشه، تخته عایق حرارتی پلی‌استایرن و پشم سنگ استفاده کرد.

کاربردهای عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان

کاربردهای عایق صوتی اسپری فوم پلی یورتان

 اسپری عایق صوتی پلی یورتان دارای ویژگی‌های فوق‌العاده و منحصربه‌فرد است که به‌خاطر همین ویژگی‌ها از این اسپری‌ها در مکان‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در ادامه به ذکر چند مورد از این کاربردها می‌پردازیم:

  • استفاده از این اسپری‌ها در زیر شیروانی‌ها، نماهای بیرونی، زیرزمین‌ها، همپوشانی‌های بین کف، سقف‌ها، پارتیشن‌های داخلی و دیواره‌های داخلی
  • به عنوان یکی از عناصر سازنده در ساخت بالکن‌ها، درها، ایوان‌ها، کانال‌ها، سطوح مخازن و دامنه‌های پنجره‌ها
  • استفاده از آن‌ها به عنوان عایق صوتی و حرارتی در ساخت بدنه اتومبیل، قایق، کشتی و انواع مختلف وسایل نقلیه موجود در دریاها
  • از این اسپری‌ها به عنوان عایق حرارتی در ساخت سردخانه‌ها هم استفاده می‌شود.

مزیت‌های استفاده از اسپری عایق صوتی پلی یورتان

استفاده از این عایق پرکاربرد مزایای زیادی دارد که چند نمونه از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • اسپری‌های پلی یورتان علاوه بر عایق صوتی، عایق حرارتی هم هستند به همین علت از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کنند.
  • امکان رنگ کردن فوم ایجاد شده از اسپری عایق صوتی وجود دارد و پس از آن می‌توان با استفاده از یک کارتر سطح آن را صاف کرد.
  • معمولاً با استفاده از این اسپری عایق صوتی پلی یورتان در درز‌ها از ورود انواع مختلف حشرات موزی، گردوغبار و … نیز جلوگیری می‌شود.
  • داشتن دوام و طول عمر بسیار زیاد به همین علت نیازی به تعویض مجدد آن وجود ندارد.
  • با استفاده از اسپری عایق صوتی هیچ‌گونه صدایی از خارج از ساختمان وارد آن نشده و استفاده از آن در مناطق مسکونی باعث حفظ بیشتر حریم شخصی می‌شود و از عبور صدا به خارج از منزل جلوگیری می‌نماید.
  • این اسپری‌ها در مقابل تغییرات دمایی و آب‌وهوا مقاومت بالایی نیز دارند.

جمع‌بندی

از اسپری عایق صوتی پلی یورتان به عنوان عایق صوتی استفاده می‌کنند، استقبال زیاد صاحبان صنایع از این اسپری‌های صوتی باعث شده میزان تقاضای این محصولات در بازار بسیار زیاد باشد و شرکت‌های متعددی اقدام به تولید این اسپری‌ها بکنند.

شرکت مهندسی اسپری فوم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده محصولات پلی یورتانی است، محصولات این شرکت از کیفیت و کارایی بسیار بالایی برخوردار هستند. در کنار داشتن کیفیت بالای محصولات این شرکت می‌توان به قیمت مناسب آن‌ها نیز به عنوان یک ویژگی مثبت برای خرید یاد کرد‌.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *