نصب و اجرای فوم پاششی پلی یورتان ، عایق پلی یورتان مرغداری

اخبار و مقالات جدید
نصب و اجرای فوم پاششی پلی یورتان ، عایق پلی یورتان مرغداری

عایق پلی یورتان مرغداری (Chicken and Poultry Insulation) یکی از پوشش های ضروری برای صرفه جویی انرژی در سالن های مختلف مرغداری است. این عایق های پلی یورتان به صورت سلول بسته هستند پس به خوبی می‌توانند در برابر نم و رطوبت دوام بیاورند. همچنین تبادل انرژی را مهار کنند و یک عایق حرارتی خوبی باشند. امروزه شیوه‌های مختلفی برای نصب و اجرای عایق های پلی یورتان وجود دارد. اما بهترین روش استفاده از این عایق های مدرن به صورت پاششی یا همان اسپری است.

بهترین عایق پلی یورتان مرغداری (Chicken and Poultry Insulation)

بررسی عایق پلی یورتان مرغداری

از آنجایی که برای پرورش طیور باید سالن های نگهداری پرندگان دمای ثابت و متعادلی داشته باشد. پس لازم است تا برای جلوگیری از مرگ و میر طیور و سوددهی به مالکیت مرغداری ها حتماً سالن های پرورش طیور توسط عایق های پیشرفته‌ای پوشش داده شوند. یکی از فوق‌العاده‌ترین عایق های مدرنی که برای عایق کاری سقف، کف و دیوارهای مرغداری استفاده می‌شود عایق مرغداری است.

این نوع پوشش های پلیمری نقش اساسی در بهداشت و جلوگیری از هدر رفت انرژی مرغداری ها دارند. همچنین خاصیت ضد باکتری و میکروبی دارند پس تا حدودی می‌توانند مانع از مریضی پرندگان شوند. از طرفی عایق های پلی یورتان به صورت یکپارچه هستند و هیچ نوع درز و شکافی در سطح آن‌ها وجود ندارد. پس این عایق ها به خوبی می‌توانند تالارهای مرغداری را ایزوله کنند.

عایق حرارتی پلی یورتان مرغداری

عایق هایی که به منظور عایق حرارتی و رطوبتی در مرغداری ها استفاده می‌شوند از نوع عایق پلی یورتان مرغداری سلول بسته هستند. این پوشش های پلیمری در سالن های پرورش طیور به دو صورت تزریقی و پاششی نصب و اجرا می‌شوند. اما به دلیل وسعت زیادی که تالارهای مرغداری دارند استفاده از عایق فوم پاششی پلی یورتان کاربرد و مزایای بیشتری دارد

همچنین شستشوی عایق های پاششی بسیار آسان‌تر و راحت‌تر است. از طرفی به راحتی در محل های غیر قابل دسترس به سادگی نصب و اجرا می‌شود. مهم‌تر اینکه فوم های پاششی پلی یورتان سریع‌تر از شیوه‌های دیگر می‌تواند سالن های مرغداری را عایق کاری می‌کند. اساساً عایق حرارتی پلی یورتان به ریزترین شکاف‌ها نفوذ می‌کند و مانع از هدر رفت انرژی در سالن های مرغداری می‌شود.

طریقه نصب و اجرای فوم پاششی پلی یورتان

ویژگی عایق پلی یورتان مرغداری

زمانی که بخواهید قسمت‌های مختلفی از سالن مرغداری را با کمک فوم پاششی پلی یورتان عایق کاری کنید. اول از همه باید به طول 1 متر دیوارهای اتاق مرغداری را از کف رابیتس کنید. فراموش نکنید برای عایق کاری سقف هم همین کار را باید انجام دهید.البته می‌توانید با کمک تور مرغی هم سطح مناسبی را برای چسبیدن عایق پلی یورتان آماده کنید.

سپس مواد اولیه عایق مرغداری از جمله ایزوسیانات و پلی ال را که هر دو به شکل مایع هستند را درون تفنگ مخلوط سازی بریزید‌. لازم است تا برخی کاتالیست ها و گازهای دیگری هم به این مواد اولیه اضافه شود. سپس در دما و شرایط مناسب باید نازل را با فاصله مناسبی رو به روی سطح مورد نظرتان قرار دهید. در نهایت دیوار، کف و سقف را با دقت زیادی عایق کاری کنید.

نحوه استفاده از فوم‌ پاششی پلی یورتان

زمانی که مواد اولیه عایق مرغداری را درون دستگاه های مخصوصی ریختید باید دکمه اجرا را فشار دهید. در این مرحله درون یک مخزن ویژه‌ای مواد اولیه با یکدیگر ترکیب می‌شود و به صورت کف از نازل خارج می‌شوند. این کف زمانی که روی سطح پاشیده می‌شود به صورت یک فوم عالی و مقاوم درمی‌آید. توجه داشته باشید که طریقه اجرای فوم پاششی پلی یورتان خیلی حائز اهمیت است.

چون باید عایق های پاششی پلی یورتان به صورت یکدست و بدون هیچ نوع درز و شکافی روی سطح نصب شود. چنانچه روی سطح کار فوم های اضافه‌ای وجود داشت به راحتی می‌توانید این فوم ها را از روی سطح جدا کنید و حالت یکنواختی را به وجود آورید.

فواید عایق پلی یورتان مرغداری چیست

عایق پلی یورتان یک جنس عایق حرارتی است که در مرغداری‌ها برای کاهش هزینه‌های حرارتی و بهبود بهره‌وری استفاده می‌شود. برخی از فواید استفاده از عایق پلی یورتان در مرغ داری عبارتند از:

کاهش هزینه‌های حرارتی:

با استفاده از عایق پلی یورتان، می‌توان هزینه‌های حرارتی را به شدت کاهش داد. زیرا این جنس عایق قابلیت حفظ حرارت را داراست.

کاهش تلفات حرارتی:

میزان تلفات حرارتی در مرغداری‌هایی که از عایق پلی یورتان استفاده می‌کنند، به شدت کاهش می‌یابد. این امر باعث می‌شود که میزان مصرف سوخت کاهش پیدا کند و از آن جایی که مصرف سوخت برای گرم کردن مرغداری‌ها رفت و برگشت زیادی نیاز است، باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

بهبود بهره‌وری:

با استفاده از عایق پلی یورتان، می‌توان بهره‌وری مرغ داری را بهبود بخشید. زیرا با کاهش تلفات حرارتی، دما درون مرغداری ثابت می‌ماند و رشد مرغ‌ها بهتر ادامه می‌یابد.

حفاظت از محیط زیست:

با کاهش مصرف سوخت، تلفات حرارتی و آلودگی هوا، عایق پلی یورتان به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

لزوم استفاده از عایق پلی یورتان مرغداری چیست

جدا از موازدی که به عنوان فواید و مزایای عایق پلی یورتان مرغداری ذکر شد موارد دیگری که می‌توان در نظر گرفت برای استفاده از عایق پلی یورتان در مرغ داری عبارتند از:

حفاظت از ساختار مرغداری:

با استفاده از عایق پلی یورتان، می‌توان از خراب شدن و ترکیدن دیوارها و سقف مرغداری به دلیل تغییر دمای درونی جلوگیری کرد.

کاهش نیاز به سیستم‌های گرمایشی و خنک کننده:

با استفاده از عایق پلی یورتان، نیاز به سیستم‌های گرمایشی و خنک کننده در مرغداری کاهش می‌یابد. این امر باعث صرفه جویی در هزینه‌های انرژی و کاهش آلودگی هوا می‌شود.

جلوگیری از رطوبت و ترشحات درونی مرغداری:

با استفاده از عایق پلی یورتان، می‌توان از ترشحات و رطوبت درونی مرغداری جلوگیری کرد. این امر باعث کاهش رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها در داخل مرغداری می‌شود.

کاهش نیاز به پوشش‌های ظریف حرارتی:

با استفاده از عایق پلی یورتان، نیاز به پوشش‌های حرارتی ظریفی که در صورت نیاز برای حفظ حرارت استفاده می‌شوند، به حداقل کاهش می‌یابد.

بهبود شرایط کار کارکنان:

با استفاده از عایق پلی یورتان، شرایط کار کارکنان در مرغداری بهبود می‌یابد. زیرا با کاهش تلفات حرارتی، دمای داخلی مرغ داری ثابت می‌ماند و کارکنان نیاز به کار کردن در شرایط گرم و سرد نخواهند داشت.

سخن پایانی

خلاصه اینکه اگر می‌خواهید سالن های مرغ داری را عایق کاری کنید عایق پلی یورتان بهترین گزینه است. چون سرعت اجرای فوم پاششی پلی یورتان روزانه به اندازه 1000 متر مربع است. همچنین دستگاه های عایق پلی یورتان مرغداری به کورترین نقاط سالن نگهداری طیور هم دسترسی دارد. از طرفی می‌توانید این نوع عایق های پلی یورتان را به سادگی با مواد ضدعفونی کننده بشویید. همچنین مانع از هجوم حشرات به تالارهای مرغداری شوید.

امروزه نصب و اجرای صحیح عایق های پلی یورتان توانسته مرگ و میر تعدادی زیادی از جوجه‌های تازه متولد شده را با کاهش استرس دمایی کم کند. مهم‌تر اینکه به کار بردن این پوشش های پلیمری تا 70 درصد می‌تواند مصرف گاز، نفت و گازوئیل را در تالارهای مرغ داری کاهش دهد. به همین منظور برای دسترسی سریع و راحت شما به این محصول ما در شرکت مهندسی اسپری فوم بهترین عایق پلی یورتان مرغداری (Chicken and Poultry Insulation) را در بالاترین سطح کیفی و ارزان ترین قیمت بازار ارائه می‌دهیم. تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *