کاربرد پلی یورتان در ساختمان

اخبار و مقالات جدید
کاربرد پلی یورتان در ساختمان

کاربرد پلی یورتان در ساختمان (Application of polyurethane in building) را شما برای ابزار پیش ساخته و بسیاری از فوم های نرم و سخت به عنوان عایق می توانید در امر ساخت و ساز جزء اولویت ها در نظر بگیرید.

پلی یورتان حالت های مختلفی را به نمایش می‌گذارد که همین امر به کاربرد و کارایی متفاوت و گوناگون این نوع پلیمر اشاره واضحی دارد. کاربرد پلی یورتان برای ساختمان را می توان در رده بندی مصالح مقاوم و البته بسیار سبک قرار دارد. این کاربردها در 4 گروه بندی تقسیم می شوند:

  1. سخت
  2. نرم
  3. منعطف
  4. نیمه سخت

امروزه در دکوراسیون داخلی استفاده از تلفیق پلی یورتان با مصالح مختلف را می توان به شکل خاصی مورد استفاده وکاربرد قرار داد. در این مقاله ما سعی داریم، شما را با کارکرد پلی یورتان در ساختمان به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم.

فوم های سخت و کارایی آن ها

فوم های سخت و کارایی آن ها

پلی یورتان پلیمری است که از پیوند یورتان به دست می آید. خواص و قابلیت های گوناگون پلی یورتان باعث شده است که امروزه، کاربرد پلی یورتان در ساختمان به شکل ویژه ای مورد توجه قرار گیرد.  استفاده از انواع روکش، پایه های رنگی، چسب فوم های سخت و نرم، همگی جزء کارکردهای پلی یورتان در ساختمان به حساب می آید. پلی یورتان را شما می توانید به عنوان مواد اولیه برای ساخت پنجره های امروزی در نظر بگیرید.

هم چنین برای استفاده از عایق پاششی پلی یورتان حرارتی شما باید از مواد اولیه مرغوب و بسیار مناسب استفاده کنید که معمولا، فوم های سخت را می توان به عنوان پلی یورتان با ساختار کامپوزیتی مورد استفاده قرار داد؛ چرا که ضریب هدایت حرارت در این عایق بسیار پایین بوده و به همین خاطر، شما باید با توجه به کاربرد پلی یورتان در ساختمان استفاده از فوم های سخت را با دانسیته بسیار بالایی برای کارایی هرچه بهتر این نوع عایق بشناسید.

گچ بری آماده

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود؛ چون که عایق پاششی پلی یورتان صوتی با استفاده از فوم نرم نیز یکی دیگر از انواع کاربرد پلی یورتان در ساختمان به شمار می آید.این نوع عایق، در صنعت ساختمان با توجه به جنس مرغوب پلی یورتان می تواند قابلیت ‌های ویژه‌ای را به نمایش بگذارد.

اما به هر حال فوم پاششی پلی یورتان نیز برای استفاده در عایق حرارتی و صوتی گزینه مقرون به صرفه ای است که برای انواع فضاهای درز دار مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.  کاربرد پلی یورتان برای ساختمان را بیشتر با انواع گچ بری و البته ابزار متفاوت دکوراتیو می شناسند. گچ بری های آماده که از فوم فشرده به دست می آیند، همراه با روکش پی وی سی بر روی سطوح گوناگونی هم چون کناف و رابیتس کاری گزینه ایده آلی است.

استفاده از ابزار پیش ساخته تزئینی

استفاده از ابزار پیش ساخته تزئینی

اسپری فوم که در کاربرد پلی یورتان در ساختمان جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است، باعث می شود تا ابزار پیش ساخته حتی برای گچ بری مدرن را بتوان از طرح ها و ابزارهای متفاوتی برای استفاده مورد بررسی قرارداد. البته کاربرد پلی یورتان در ساختمان به عنوان ابزار پیش ساخته بیشتر جنبه تزئینی دارد. از این ابزار می توان به قرنیز، کنجی، گلویی،ابزار قابی( ساده، کلاسیک،رومی و…) پایه و بسیاری از موارد این چنینی دیگر اشاره نمود. استفاده از عناصر تزئینی در امر ساختمان سازی به کیفیت و آراستگی ساخت اشاره می کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله هر آن چه لازم بود را برای آشنایی شما با کارکرد پلی یورتان در ساختمان بیان کردیم. به این علت که صنعت ساخت و ساز همیشه با پیشرفت های متداول رو به رو است. استفاده از پلی یورتان به عنوان یک پلیمر  می تواند به مرور زمان ساختار خود را به شکل پایداری حفظ کند. کاربرد انواع فوم پلی یورتان به عنوان عایق، ابزار پیش ساخته و موارد دیگر باعث می شود که شما از عناصر متفاوت بتوانید با کارایی خاصی که دارند در ساخت و ساز های ساختمانی استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *