فوم پاششی پلی یورتان

اهمیت فوم پاششی پلی یورتان (Polyurethane spray foam) از انجا مشخص می شود که بدانیم امروزه با پیشرفت تکنولوژی، بهینه ‌سازی مصرف انرژی از اهمیتی بسیاری برخوردار است. همچنین روز به روز، منابع انرژی به دلیل مصرف بی‌رویه رو به اتمام هستند.

منابعی که بسیار حائز اهمیت بوده و تولید آن‌ها نیازمند گذشت سالیان زیادی است. بیشترین میزان هدر رفتن انرژی در ساختمان‌ها مربوط به سقف و دیوارها می‌شود، به همین دلیل استفاده از عایق‌های مناسب در این نواحی تا حد زیادی مانع هدر رفتن انرژی حرارتی می‌شود. یکی از این عایق ها، فوم پلی یورتان پاششی است. در این مطلب از وب سایت اسپری فوم درباره‌ی کاربردها و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

فوم پاششی پلی یورتان

فوم پاششی پلی یورتان

اولین چیزی که باید در نظر بگیریم این است که فوم ‌های پاششی پلی یورتان چه موادی هستند؟ این فوم‌ های پاششی می‌توانند از جمله مهم‌ترین مواردی باشند که در صنایع و به خصوص در حوزه عایق کاری استفاده می‌شوند.

فوم‌ های پلی یورتان در حقیقت از ترکیب شدن دو ماده پلی ال و ایزوسیانات ایجاد می‌شوند. زمانی که این دو ماده با هم ترکیب می‌شوند، می‌توانند عایق‌های بسیار مقاومی را نسبت به رطوبت و همچنین نسبت به حرارت ایجاد کنند.

برای آن که بتوانید فوم‌ های پاششی را استفاده کنید، باید دستگاه‌های مخصوص استفاده از آن‌ها را داشته باشید. استفاده کردن از فوم‌ های پاششی به این صورت است که دو ماده اولیه این فوم در دو محفظه جداگانه از دستگاه پاشش قرار گرفته و زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید این دو ماده با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

ماده ترکیب شده از این دو نوع فوم می‌تواند پس از پاشیده شدن به سطح مورد نظر و قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، به سادگی سخت شده و دیگر امکان انتقال حرارت و رطوبت از طریق آن وجود ندارد.

فوم پاششی پلی یورتان کاملا سازگار با پایه‌ی پلی اورتان که عایق حرارتی و صوتی بوده و با اسپری شدن روی سطح توسط دستگاه مخصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فوم از دو ماده شیمیایی هیدروژن‌دار و ایزوسیانات تشکیل شده است که در مخزن مخصوص پخش، جداگانه نگه‌داری می‌شوند.

در هنگام استفاده بعد از تکان دادن با هم ترکیب شده و روی سطح مورد نظر پخش می­گردند. این ترکیب با رطوبت هوا به سرعت ترکیب شده و سخت و سفت می‌شود. فوم پاششی پلی یورتان بسیار سبک است و در شکل‌های مختلفی تولید می‌شود که در ادامه درمورد آن صحبت خواهیم کرد.

انواع عایق فوم پلی اورتان

عایق فوم پاششی پلی یورتان در دو دسته عایق صوتی و عایق حرارتی تولید و عرضه می‌شود:

  1. عایق حرارتی: عایق پاششی پلی یورتان حرارتی دارای ضخامت ۵/۰-۵/۲ و دانسیته ۵/۰- ۴۰ است که به آن اصطلاحا سلول بسته گفته می‌شود.
  2. عایق صوتی: عایق پاششی پلی یورتان صوتی به دلیل وجود حفره‌‌های هوا به آن سلول باز گفته شده و باعث جذب صدا می‌شود.

مزایای فوم پاششی پلی یورتان

در کشورهایی که آب و هوای سردی دارند، عایق‌ بندی بسیار با اهمیت است. به همین دلیل فوم پاششی پلی یورتان برای ساخت و ساز در این مناطق باعث کاهش هزینه‌های سرمایش و گرمایش می‌شود.

این محصول به راحتی و سرعت بالا توسط افراد حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و هزینه‌های انبارداری، کاربرد و کار با آن و حمل و نقل نسبت به سایر مصالح کم‌تر است. برخی از ویژگی‌ها و مزایای این فوم عایق به شرح زیر است:

  • نیازی به اتصالات ندارد.
  • دارای سرعت اجرای بالایی است.
  • دارای قدرت چسبندگی بالایی است.
  • آب را به قدرت و سریع جذب می‌کند.
  • دارای خاصیت پاششی و وزن سبک است.
  • در برابر انتقال حرارت دارای مقاومت مطلوبی است.
  • فوم پلی یورتان پاششی سبب کاهش نیروی کار انسانی می‌شود.
  • پس از اسپری فوم سطحی یک دست و یک نواخت خواهید داشت.
  • در برابر بسیاری از حلال‌ها مانند رقیق کننده و استون، مقاومت بالایی دارد.

فوم پاششی پلی یورتان چیست

در این قسمت به برخی از مهم‌ترین مزیت‌های انواع فوم‌ پاششی پلی یورتان اشاره می‌کنیم. این نوع از فوم ‌ها می‌توانند به دلیل ویژگی‌های مثبتی که دارند در موارد و مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار گیرند. مسلماً اطلاع پیدا کردن از این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا در خصوص این فوم‌ ها بتوانید هرچه بهتر و ساده‌تر تصمیم‌گیری کنید.

  • استفاده راحت

اولین مورد در خصوص استفاده ساده و راحت از این نوع از فوم ‌ها است. در خرید فوم پاششی پلی یورتان باید بدانید که خرید دستگاه آن نیز مورد نیاز است؛ با این وجود روند استفاده از آن‌ها بسیار ساده می‌باشد.

  • زمان کوتاه سخت شدن فوم

مورد بعدی در خصوص مدت زمانی است که فوم پس از پاشش بر روی سطح مورد نظر نیاز دارد تا کاملاً خشک شود. صرفاً پس از چند دقیقه از زمانی که فوم را پاشیده‌اید، می‌توانید از سخت شدن فوم مطمئن شوید. این موضوع سبب می‌شود تا امکان استفاده از این نوع از فوم‌ ها در موارد مختلف ساده‌تر شود و مسلماً زمان کوتاه‌تری را نیز نیاز داشته باشید که بتوانید از فوم‌ ها استفاده کامل کنید.

  • عایق حرارتی و صوتی

این مدل از فوم ‌ها کاملاً نسبت به حرارت و صوت عایق بوده و به همین دلیل نیز در هر فضایی که نیاز به عایق کاری در برابر این دو مورد وجود داشته باشد، می‌توانند از این فوم ‌ها استفاده کنند. فراموش نکنید که عایق کاری حرارتی فوم‌ های پاششی پلی یورتان نسبت به عایق کاری صوتی آن‌ها بهتر بوده و معمولاً برای این منظور بیشتر استفاده می‌شوند.

  • استفاده در تمامی مکان‌ها

مورد بعدی در خصوص آن است که بتوانید از این نوع از فوم ‌ها در تمامی مکان‌ها استفاده کنید. به طور مثال می‌توانیم بگوییم که فوم‌ های پاششی برای مکان‌هایی همچون درز‌ها، شکاف‌ها و شکستگی‌ها، گوشه‌ها و کنج دیوار‌ها و… گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا با استفاده از دستگاه پاشش می‌توانیم این فوم را به هر قسمتی وارد کرده و آن قسمت را عایق‌بندی نماییم.

مزیت‌های فوم پاششی پلی یورتان

کاربرد فوم پاششی پلی یورتان

این محصول به صورت چند منظوره بوده که دارای مواد شیمیایی است و دارای کاربردهای بسیاری از جمله: اتصال پر کردن، آب بندی و عایق سازی و است. فوم پلی یورتان پاششی دارای کاربردهای گسترده‌ای است؛ از آن می‌توان برای عایق کاری پشت بام، دیوارها و کف ساختمان استفاده کرد. و به طور کلی در هر محیطی که نیاز به عایق حرارتی و صوتی دارد قابلیت به کار بردن را دارد.

نحوه‌ی اجرا عایق فوم پاششی پلی یورتان در محل

استفاده از فوم پاششی پلی یورتان در مقایسه با دیگر مصالح بسیار آسان است. اولین کار این است که نازل را در نوک تفنگی دستگاه مخصوص به صورت عمودی قرار دهید، در این مورد دقت کنید که هیچ فاصله‌ای بین تفنگ و نازل نباشد. زیرا هنگام اسپری فوم ، منجر به نشت کف خواهد شد. قبل از پاشش حتما قوطی را حداقل بیست بار تکان داده تا مواد داخل آن به خوبی ترکیب شوند.

در پشت دستگاه، پیچی جهت تنظیم میزان فشار وجود دارد که شما به دلخواه می‌توانید آن را تغییر دهید، توصیه می‌گردد پیچ را تا انتها بپیچانید. سپس مواد را در فاصله‌ی ۴۰-۴۵ سانتی متری سطح مورد نظر اسپری کنید.

به این نکته توجه کنید که دور یا نزدیک شدن به محل مورد نظر باعث ایراد در کار شما می‌شود، اگر به سطح خیلی نزدیک شوید، ضخامت عایق افزایش یافته و این موضوع باعث کاهش عایق بودن آن در برابر صدا و گرما می‌شود.

همچنین اگر فاصله بیشتر از اندازه باشد ضخامت عایق کاهش یافته و باید چندین لایه برای هم‌پوشانی مواد پخش شود که باعث مصرف زیاد مواد و هزینه اضافی می‌شود. بنابراین ضخامت ایده‌آل برای فوم پاششی پلی یورتان ۵/۱ سانتی متر و در سه لایه است.

نحوه استفاده از عایق بندی پلی یورتان

پاشش این مواد به دو صورت دستی و اسپری فوم انجام می‌شود. فوم‌های پلی‌یورتان از دو ماده ایزوسیانات و پلی از ساخته شده‌اند که در داخل یک مخزن مخصوص دارای پمپ و شیر کنترل فشار، قرار می‌گیرند.

برای عایق‌بندی محیط، این دو ماده با استفاده از دستگاه مخصوص در محیط پاشیده می‌شوند. دو ماده ایزوسیانات و پلی ال با هم واکنش می‌دهند و پلی‌یورتان را به وجود می‌آورند. در این صورت پلی‌یورتان به‌صورت جامد در محیط پخش می‌شود و محیط را عایق‌بندی می‌کند.

نحوه استفاده از عایق بندی پلی یورتان

باتوجه‌به ویژگی ‌های فوم پاششی پلی یورتان، وقتی مواد به محیط تزریق می‌شود، به حالت کف درمی‌آید و تمام درز و شکاف‌های موجود در ساختمان را پر می‌کند.

دستگاه پاشش پلی‌یورتان را می‌توان بر روی انواع سطوح نصب کرد، اما باید دقت داشته باشید که  دستگاه را در ارتفاع مناسب راه‌اندازی کنید. درصورتی‌که دستگاه در ارتفاعی مناسب راه‌اندازی نشود، عایق‌بندی محیط به‌خوبی انجام نمی‌شود. توصیه می‌شود که برای راه‌اندازی دستگاه از افراد متخصص کمک بگیرید.

شرایط الزامی استفاده از فوم پاششی پلی اورتان

استفاده از این عایق تنها در ساختمان‌های موجود به شرطی مجاز است که دارای شرایط زیر باشد:

  • نوع فوم پلی یورتان باید کند سوز باشد.
  • در بین فضاهای مجاور حریق ‌بندی الزامی است.
  • ساختار سیستم داخلی باید از عایق مستقل باشد.
  • مشخصات این فوم پاششی باید منطبق بر استاندارد ASTM C96-1029 باشد.
  • مبحث ۱۹ مقررات ملی ایران برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید رعایت شود.
  • همچنین رعایت کلیه ضوابط مقررات ملی ساختمان در اجرا و تولید این فوم الزامی است.
  • ضوابط مندرج در مبحث ۳ مقررات ملی ایران و آیین نامه محافظت از ساختمان‌ها در برابر حریق باید رعایت گردد.
  • استفاده از این عایق حرارتی، فقط در لایه‌ی پنهان مجاز است و از آن باید توسط یک لایه تخته به ضخامت ۵/۱ سانتی متر محافظت شود.
  • با توجه به عملکرد نامطلوب و خواص بد برخی پلی یورتان ‌ها در برابر آتش و داشتن جایگزینی برای آن‌ها، استفاده از این عایق برای ساختمان‌های مسکونی توصیه نمی‌شود.

قیمت فوم عایق پاششی پلی یورتان

تا به این جای مطلب در خصوص ویژگی‌ها، مزایا و کاربردهای فوم پاششی پلی یورتان به تفصیل صحبت شد، در ادامه به نکات مهمی در خصوص قیمت فوم پاششی اشاره خواهیم کرد:

پیش ساخته نبودن عایق پلی یورتان پاششی

مهم‌ترین دلیل تغییر قیمت فوم پاششی پلی یورتان اجرای آن در محل پروژه است، لذا با توجه به شرایط محیطی در محل اجرای پروژه قیمت آن مشخص می‌شود.

نوع مواد پلی یورتان و برند عایق پلی یورتان پاششی

نوع برند مواد اولیه نقش مهمی در تعیین قیمت دارد و در کیفیت کار اجرایی تاثیرگذار است. برای اینکه بتوانید به نتایج بهتری در این زمینه برسید لازم است که حتما به کیفیت کار توجه نمایید و اصطلاحا آن را فدای قیمت نکنید.

فوم پاششی پلی یورتان

متراژ پروژه

ماشین آلات اجرای فوم پاششی پلی یورتان عموما از نوع اسپانیایی و آمریکایی است که هزینه‌های نگهداری و سرویس کردن آن‌ها بسیار زیاد است. به همین دلیل اجرای پروژه‌هایی با متراژ پایین صرفه اقتصادی ندارند و گاهی هزینه‌ی استارت ماشین را هم پوشش نمی‌دهند و اجرای پروژه با زیان همراه خواهد بود.

لذا متراژ پروژه بسیار حائز اهمیت است و در قیمت تمام شده پروژه و به دنبال آن قیمت هر متر مربع عایق پاششی پلی یورتان تاثیر خواهد داشت.

شرایط پروژه

عایق‌کاری سقف و دیوارهای یک پروژه ساختمانی بیشتر از هر قسمتی لازم است و با توجه به این که بسیاری از لوله ‌های تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، اتصالات در همین نقاط هستند همواره در میزان مصرف مواد اولیه تاثیرگذار هستند.

لذا با اولویت‌بندی زمانی در خصوص اجرای عایق و سپس نصب اتصالات هزینه تمام شده پروژه به طرز چشم‌گیری کاهش خواهد یافت و قطعا فوم پاششی پلی یورتان در زمینه­ی قیمت در این موضوع نیز تاثیرگذار است.

ویژگی های فوم پاششی پلی یورتان

فوم پاششی پلی‌یورتان، یک نوع تکنولوژی جدید است که به‌عنوان مصالح ساختمانی در قسمت‌های مختلف ساختمان به کار می‌رود. فوم‌های پاششی به شکل یک نوع فوم بر روی سطوح پخش می‌شوند و تبدیل به یک ماده جامد می‌گردند.

این ماده جامد قسمت‌های متنوع را در داخل ساختمان عایق‌بندی  می‌کند. با استفاده از این نوع فوم‌های پاششی می‌توان انواع درز و شکاف‌ها، سقف، پنجره‌ها و … را در برابر سرما و گرما عایق‌بندی کرد.

علاوه بر انواع ساختمان‌ها، می‌توان از فوم‌های پاششی پلی‌یورتان در پروژه‌های بسیار بزرگ نیز استفاده نمود. در این مواقع، باید از یک نوع دستگاه قوی و پرفشار استفاده کرد، تا کلیه قسمت‌های داخل ساختمان پوشش داده شود. فوم پاششی به‌صورت اسپری بر روی محیط پاشیده می‌شود؛ بنابراین می‌تواند دمای داخل ساختمان را در برابر سرما و گرما متعادل کند.

خرید و قیمت فوم پاششی پلی یورتان

عوامل بسیار زیادی بر قیمت و خرید فوم پاششی پلی یورتان تأثیر می‌گذارند که برخی از آن‌‌‌ها عبارت‌‌‌اند از:

نوع مواد اولیه پلی یورتان

نوع مواد اولیه در ساخت و تولید هر محصولی تأثیر داشته و شامل حال فوم سخت پاششی پلی یورتان هم خواهد شد. بنابراین هنگام خرید سعی کنید محصول خود را با بهترین کیفیت تهیه کنید تا نتایج بهتری هم ببینید.

پیش‌ساخته نبودن فوم پاششی پلی یورتان

یکی از دلایل مهم تغییر قیمت هر پروژه برای به‌کارگیری فوم پاششی، پیش‌ساخته نبودن این فوم است که در هنگام اجرا و در همان شرایط می‌‌‌توان به قیمتی حدودی رسید.

متراژ و شرایط پروژه

با توجه به اینکه فوم پاششی پلی یورتان نیازمند دستگاه‌‌‌ها و ماشین‌آلات مخصوص به خود است. گاهی اجرای پروژه‌‌‌های کوچک و با متراژ پایین اصلاً مناسب به‌کارگیری از این فوم نیستند. زیرا حتی هزینه شروع و استارت ماشین را نیز پوشش نمی‌دهد.

لذا به دلیل بالا بودن هزینه‌‌‌های نگهداری و سرویس کردن ماشین‌آلات مخصوص اجرای فوم پاششی پلی یورتان متراژ پروژه و میزان سرمایه اولیه فرد سازنده بسیار اهمیت دارد.

به این نکته هم توجه داشته باشید که اغلب در اجرای یک پروژه از این فوم‌‌‌های سخت هم در سقف‌‌ها و هم در دیوار‌‌‌ها به کار گرفته می‌‌‌شود. بنابراین قبل اجرا تمامی هزینه‌‌ها را با توجه به میزان بهره‌‌‌گیری‌‌‌تان از این محصول و میزان کیفیت موردنظرتان را برآورد کنید و سپس اقدام کنید.

موارد تاثیر گذار در قیمت اجرای فوم پاششی پلی یورتان

موارد تاثیر گذار در قیمت اجرای فوم پاششی پلی یورتان

برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • پیش­ساخته نبودن فوم پاششی پلی یورتان

 در نظر داشته باشید که می‌توان از اصلی‌ترین دلایل متغیر بودن قیمت اجرای فوم پاششی پلی‌یورتان را اجرا و پیاده­سازی آن در مکانی که انجام پروژه دانست.

در تولید همه کالاها بسیاری از موارد بررسی می­شود. این موارد شامل قیمت نهایی تولید کالا که دربرگیرنده مواد اولیه استفاده شده، دستمزدها و… در همان زمان تولید و قبل از آن است، می­شود. اما اجرای عایق پاششی پلی‌یورتان در مکانی که پروژه در حال انجام است تحت‌تأثیر نوسانات زیادی قرار می­گیرد.

این نوسانات می­تواند به علت شرایط محیطی مرتبط با پروژه­ها باشد. اما شرایط محیطی پروژه تحت‌تأثیر کدام عوامل است؟

صاف و یا ناصاف بودن سطح­های تحت پاشش، گرمای محیط و وزیدن باد همگی می­توانند اثرات زیادی در مصرف پلی‌یورتان و در نهایت هزینه تمام­شده آن داشته باشند. پس در این بخش متوجه شدیم که قیمت اجرای فوم پاششی پلی یورتان به موارد مهمی از جمله پیش­ساخته نبودن عایق پلی‌یورتان وابسته است.

  • انواع مواد پلی‌یورتان و مارک و برند آن‌ها

 توجه داشته باشید که نوع مارک و برند مواد اولیه که پلی‌یورتان را تشکیل داده است، می­تواند نقش بسیار مهمی در کیفیت اجرای فوم پاششی پلی‌یورتان بگذارد؛ لذا یکی از علل اصلی فرق هزینه­ها در این محصول همانا نوع مواد اولیه­ای است که مورداستفاده قرار می­گیرد.

متأسفانه در حال حاضر انواع و اقسام متفاوتی از پلی‌یورتان باکیفیت بسیار پایین در کشور وجود دارد. به همین دلیل است که پس از مدت‌زمان کوتاهی از استفاده دارای عیوب زیادی می­شوند و از سطوح جدا می­گردند.

این نقص عمده به طور معمول در صنایع پتروشیمی، طیور و دام به علت در معرض دید بودن عایق، قابل دیدن است. اما در بسیاری از صنایع از جمله ساختمان به علت وجود پوشش آخر نمی­توان مشاهده­گر این نقیصه بود؛ بنابراین یکی از دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجرای فوم پاششی پلی یورتان، همانا مواد اولیه­ای است که در پلی‌یورتان استفاده می­شود.

  • متراژ پروژه

 دقت کنید که دستگاه­ها و ماشین­آلاتی که مسئولیت اجرای پاشش فوم پلی‌یورتان را بر عهده دارند، بسیار گران هستند. زیرا این دستگاه­ها ساخت کشورهای آمریکا و اسپانیا می‌باشند.

هزینه ­های نگهداری و سرویس این ماشین­آلات بسیار بالا و سرسام­آور است؛ بنابراین اجرای پروژه­ها که متراژ کمی دارند اصلاً مقرون‌به‌صرفه نیستند.  بلکه بعضاً مبالغ استارت دستگاه­ها و ماشین­آلات و امکانات و تجهیزات کارگاه­ها را پوشش­دهی نمی­کنند.

حتی گاهی اوقات اجرای پروژه­ها زیان و ضرر اقتصادی را با خود همراه دارد؛ لذا در نظر داشته باشید که تا چه اندازه متراژ پروژه­ها می­تواند تأثیرات عمده در هزینه نهایی پروژه و به دنبال آن هزینه هر متر­مربع عایق پلی‌یورتان پاششی داشته باشد؛ بنابراین لازم است تا زمان را اولویت­بندی کرد تا بتوان به‌درستی عایق­ها را اجرا کرد.

سپس باید نصب اتصالات دیوار و سقف­ها را انجام داد. این خود می­تواند تا حد زیادی از میزان قیمت­ها بکاهد و در هزینه­­های نهایی صرفه ­جویی زیاد را به همراه داشته باشد؛ بنابراین در اینجا نیز متوجه شدیم که متراژ پروژه میتواند در قیمت اجرای فوم پاششی پلی ‌یورتان تأثیر بی­نهایت داشته باشد.

این مسئله از لحاظ فنی قابل‌تأمل است. بدین معنا که تمام مواردی که تابه‌حال برشمردیم را می­توان به گونه­ای مدیریت کرد تا بهترین کیفیت همراه با بهترین قیمت را داشته باشند.

  • شرایط پروژه

 توجه داشته باشید که عایق­کاری در دیوارها و سقف­ها بیشتر از هر جای دیگری می­تواند مهم باشد. از آن­جا که اتصالات، لوله­ها، تأسیسات گرمایشی و سرمایشی، ساپورت­ ها و آویزهای سقف کاذب در این نقطه­ها نصب میشوند لذا می­تواند تأثیرات زیادی در مقدار استفاده مواد اولیه عایق پلی یورتان داشته باشند.

در پروسه اسپری یا پاشش پلی‌یورتان، این مواد با فشار 100 تا 150 بار به شکل پودر در می­آیند و به سطوح اسپری می­شوند. قطعاً همه ادوات و مانع ­هایی که در راه اسپری کردن وجود دارند، سبب می­شوند تا مقدار زیادی از مواد جذب شوند؛ بنابراین با اولویت­ بندی زمان در زمینه اجرای عایق و نصب کردن اتصالات دیوارها و سقف­ ها می‌توان چنین بیان کرد که مبلغ نهایی پروژه­ها را می‌توان کاهش داد؛ لذا در اینجا نیز متوجه شدیم که شرایط پروژه بر روی قیمت اجرای فوم پاششی پلی‌یورتان تا چه اندازه از اهمیت زیادی برخوردار است.

انواع عایق پاششی پلی یورتان

انواع عایق پاششی پلی یورتان

عایق پاششی پلی‌یورتان را می­توان در دودسته زیر تقسیم­بندی کرد:

  • عایق حرارتی یا همان سلول بسته
  • عایق صوتی یا همان سلول باز

 عایق حرارتی پلی‌یورتان به‌صورت سلول بسته است. ضخامت این عایق را می­توان در حدود 2.5 و چگالی 40 برآورد کرد. ولی عایق صوتی پلی‌یورتان سلول باز است و وجود سوراخ­های هوا درون بافت سلولی این محصول باعث می­شود تا صدا جذب شود.

نام دیگر این محصول فونو اسپری است که ضخامت حداقلی برابر با 5 سانتی­متر دارد. چگالی عایق صوتی 15 تا 20 است. تنها علت تفاوت هزینه در این دو محصول را می­توان در قیمت زیادتر مواد اولیه عایق سلول باز یا همان عایق صوتی پلی‌یورتان دانست.

در نظر داشته باشید که برخی افراد کلاهبردار به دلیل نبود دانش کافی مشتریان نظر به قیمت پایین­تر مواد اولیه عایق حرارتی در پروژه­های عایق صوتی از مواد عایق حرارتی بهره می­گیرند. این افراد همان فوم حرارتی را با قطر بیشتر اجرا می­کنند؛ بنابراین پیشنهاد کارشناسان این است که متقاضیان تنها به مراکز معتبر رجوع کنند.

این مشتریان لازم است تا به افراد دوره­گرد جهت عقد قرارداد برای خرید عایق پلی‌یورتان مراجعه نکنند؛ بنابراین در این جا نیز متوجه شدیم که یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت اجرای فوم پاششی پلی‌یورتان را می­توان در نوع عایق باز یا بسته دانست.

علاوه بر تمامی ویژگی‌‌های ذکر شده باز هم قیمت‌‌‌ها روز به روز در حال تغییر هستند و برای اطلاع از قیمت‌‌ها و خرید فوم پاششی پلی یورتان شما به راحتی می‌‌توانید با شماره‌‌های درج شده در زیر تماس حاصل فرمایید.

در زندگی بشر انرژی همواره نقش تاثرگذاری داشته و در واقع صراحتا می توانیم بگوییم که این نقش به مرور زمان بیشتر شده است.

با توجه به اطلاعاتی که درمورد فوم پاششی پلی اورتان در این مطلب گفته شد، امیدواریم توانسته باشیم که شما را متوجه انرژی هایی که هدر می روند بنماییم تا با استفاده از عایق های مناسب در سطح وسع به حفاظت از انرژی بپردازیم. در صورت تمایل می‌توانید با کارشناسان ما در وب سایت اسپری فوم ارتباط برقرار کنید.

نظرات کاربران

29 پاسخ

    1. عایق پاششی پلی یورتان حرارتی دارای ضخامت ۵/۰-۵/۲ و دانسیته ۵/۰- ۴۰ است که به آن اصطلاحا سلول بسته گفته می‌شود.

    1. سلام دوست عزیز بسته به نوع نیاز شما متخصص ما با دوام ترین را به شما معرفی می نماید با ما تماس بگیرید:
      ۰۲۱۲۲۰۴۷۷۳۵

  1. سلام.وقتتون بخیر.
    واحد من مشکلی که داره این است که لوله های فاضلاب مربوط به توالت و حمام از نزدیک دیوار اتاق خواب عبور کرده.چند سال قبل از فوم سایلنت، دیوار گچی و پشم و سنگ پتویی برای عایق کردن دیوار و برای پوشاندن فضای بالای سقف توالت و حمام و لوله های فاضلاب از عایق پشم و سنگ پتویی استفاده کردیم. اما هنوز مشکل صدا وجود داره و ازار دهنده هم هست.میخواستم ببینم امکان استفاده از فوم پاششی دور لوله های فاضلاب وجود داره که صدای تولید شده رو کمتر کنه؟

  2. سلام ،بین واحد ما که ویلایی هست و واحد کناریمون که درز انقطاع،وهال آنها کنار اتاق خواب ما هست وبین آنها درز انقطاع است می شود درز انقطاع را توسط پلی اورتان تزریقی پر کرد وجلوی صدا را گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 پاسخ

    1. عایق پاششی پلی یورتان حرارتی دارای ضخامت ۵/۰-۵/۲ و دانسیته ۵/۰- ۴۰ است که به آن اصطلاحا سلول بسته گفته می‌شود.

    1. سلام دوست عزیز بسته به نوع نیاز شما متخصص ما با دوام ترین را به شما معرفی می نماید با ما تماس بگیرید:
      ۰۲۱۲۲۰۴۷۷۳۵

  1. سلام.وقتتون بخیر.
    واحد من مشکلی که داره این است که لوله های فاضلاب مربوط به توالت و حمام از نزدیک دیوار اتاق خواب عبور کرده.چند سال قبل از فوم سایلنت، دیوار گچی و پشم و سنگ پتویی برای عایق کردن دیوار و برای پوشاندن فضای بالای سقف توالت و حمام و لوله های فاضلاب از عایق پشم و سنگ پتویی استفاده کردیم. اما هنوز مشکل صدا وجود داره و ازار دهنده هم هست.میخواستم ببینم امکان استفاده از فوم پاششی دور لوله های فاضلاب وجود داره که صدای تولید شده رو کمتر کنه؟

  2. سلام ،بین واحد ما که ویلایی هست و واحد کناریمون که درز انقطاع،وهال آنها کنار اتاق خواب ما هست وبین آنها درز انقطاع است می شود درز انقطاع را توسط پلی اورتان تزریقی پر کرد وجلوی صدا را گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *