عایق صوتی پلی یورتان سقف ، قیمت و اجرای عایق

اخبار و مقالات جدید
عایق صوتی پلی یورتان سقف ، قیمت و اجرای عایق

عایق صوتی پلی یورتان سقف (Polyurethane ceiling sound insulation) یک نوع پوشش سلول باز است که امواج صوتی را جذب می‌کند. این عایق بازدهی فوق‌العاده‌ای در کاهش صدا دارد. به همین دلیل به عنوان یک نوع آکوستیک در ساختمان های مخصوص مثل استودیوهای صدا برداری، سالن های کنفرانس و تونل های مترو به کار می‌رود. در حقیقت عایق های صوتی پلی یورتان انرژی صوتی را دفع کرده و از بین خواهند برد.

البته عایق صوتی پلی یورتان سقف در برابر حریق مقاومت بسیار بالایی دارد و هیچ گاه حرارت را در خود نگه نمی‌دارد. عایق صوتی پلی یورتان دقیقاً شبیه به پشم شیشه و عایق های دیگری مثل پشم سنگ عمل می‌کند. بنابراین این فوم صوتی را می‌توانید به شکل کناف در قسمت زیر سقف بتنی، رو و زیر سقف های فلزی و عرشه فولادی ها به کار ببرید.

ضرورت عایق صوتی پلی یورتان سقف

امروزه جلوگیری از ورود سر و صدا به فضای داخلی ساختمان جزو یکی از قوانین ضروری در صنعت ساختمان سازی است. چون در عصر جدید افراد زیادی محیط منزلشان را بهترین محل برای کسب درآمد می‌دانند. پس یکی از این روش‌ها برای کاهش سرعت حرکت انرژی صوتی به درون ساختمان استفاده از عایق های صوتی پلی یورتان است. هر چقدر که این پوشش پلیمری قابلیت و کیفیت بیشتری داشته باشد مطمئناً با سرعت بیشتری حرکت صوت در محیط را کاهش می‌دهد.

در واقع همان گونه که برای ایمن سازی ساختمان در برابر آتش سوزی راهکارهای ویژه‌ای وجود دارد برای خلاص شدن از صداهای مزاحم هم عایق های پیشرفته پلی یورتان تولید و عرضه می‌شوند. این عایق ها با کاهش میزان سر و صدا محیط آرام‌تری را در مکان‌های مختلف ایجاد می‌کنند.

فواید عایق صوتی پلی یورتان سقف چیست

استفاده از عایق صوتی پلی یورتان برای سقف در ساختمان ها، فواید زیادی دارد که به شرح زیر می باشد:

1- کاهش نویز:

استفاده از عایق صوتی پلی یورتان برای سقف، می تواند باعث کاهش صدای داخلی و خارجی شود و در نتیجه راحتی افزایش یابد.

2- حفظ حرارت:

عایق صوتی پلی یورتان، در عین حال که قابلیت کاهش نویز را دارد، می تواند به عنوان یک عایق حرارتی نیز عمل کند و باعث کاهش نیاز به سیستم گرمایشی و سرمایشی در طول سال شود.

3- صرفه جویی در هزینه ها:

با استفاده از عایق صوتی پلی یورتان، می توان هزینه های انرژی را کاهش داد و در نتیجه صرفه جویی در هزینه های انرژی داشت.

4- افزایش کیفیت صوت:

استفاده از عایق صوتی پلی یورتان، می تواند باعث افزایش کیفیت صدا در داخل ساختمان شود.

5- بالا بردن امنیت:

عایق صوتی پلی یورتان، می تواند باعث بالا بردن امنیت ساختمان در برابر نویز خارجی شود و در نتیجه زندگی ساکنین را بهبود بخشد.

خرید بهترین عایق صوتی پلی یورتان سقف

عایق صوتی پلی یورتان سقف و قیمت و اجرای عایق

عایق صوتی پلی یورتان مخصوص سقف از مخلوط شدن ایزوسیانات و پلی یول که هر دو به شکل مایع هستند ساخته می‌شود.‌ پس زمانی این محصول می‌تواند بهترین کیفیت را داشته باشد که اولاً این دو ماده به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. ثانیاً ایزوسیانات و پلی یول مورد استفاده از برندهای معروف و مرغوب تهیه شده باشند. توجه داشته باشید هنگامی فوم صوتی پلی یورتان بیشترین کارایی را دارد که ریزترین درزها و شکاف‌های موجود در سقف را بدون ذره‌ای ترک خوردگی پوشش دهی کند.

در چنین حالتی مطمئن باشید که عایق بندی سقف ساختمان مورد نظر شما به طور 100% انجام می‌شود. همچنین می‌توانید محیط عایق کاری را با مواد شوینده‌ای که فاقد اسید سولفوریک است به خوبی ضدعفونی کنید بدون آنکه عایق صوتی پلی یورتان ذره‌ای صدمه ببیند.

قیمت عایق صوتی پلی یورتان

این روزها قیمت این محصول نرخ ثابتی ندارد. چون این نوع پوشش های صوتی اغلب به صورت پاششی هستند. پس در پروژه‌های مختلف در ابعاد و ضخامت دلخواهی اجرا می‌شوند یعنی در حقیقت پیش ساخته نیستند. نکته دیگر اینکه قیمت تمام شده عایق صوتی پلی یورتان به مقدار مواد مصرفی، متراژ اجرا، دستمزد و نحوه اجرا بستگی دارد. مهم‌تر اینکه نوع مواد و برند آن می‌تواند نقش بسزایی در تعیین قیمت این محصول داشته باشد هر چقدر که برند مواد اولیه عایق صوتی پلی یورتان مرغوب‌تر و معتبرتر باشد مطمئناً قیمت عایق بیشتر است.

ارزان ترین عایق صوتی پلی یورتان سقف

یکی از عوامل مهمی که نرخ فروش عایق پلی یورتان را دستخوش تغییرات زیادی کرده متراژ پروژه و شرایط پروژه است. اگر چه تمام پروژه ها وسعت زیادی دارند اما باز هم برای تعیین قیمت نهایی لازم است تا هزینه خدمات و استفاده از مواد پلی اورتان به صورت متر مربع حساب شود. مهم‌تر اینکه برای عایق کاری ساختمان حتماً باید شرایط محیطی پروژه به خوبی بررسی شود. پس برای مطلع شدن از ارزان ترین قیمت عایق کاری صوتی در سقف ساختمان بهتر است با کارشناسان خبره شرکت های معتبر مانند شرکت مهندسی اسپری فوم مشاوره کنید.

کاربرد عایق صوتی پلی یورتان سقف چیست

عایق صوتی پلی یورتان به عنوان یک ماده عایق صوتی کاربرد دارد و در بسیاری از محیط ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای سقف نیز می توان از این نوع عایق صوتی استفاده کرد تا صداهای ناخواسته و بیرونی را کاهش داده و صدای داخلی محیط را حفظ کند.

به عنوان مثال، در ساختمان های شهری، کاهش صدای اتومبیل ها، قطار ها و هواپیماها می تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی را بهبود بخشد. همچنین در ساختمان هایی که ممکن است با صدای اشغال برخورد کنند، مانند سالن های کنفرانس، ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ها، عایق صوتی پلی یورتان می تواند بهبود قابل توجهی در تجربه کاربری ایجاد کند.

نحوه اجرای عایق صوتی پلی یورتان سقف

عایق صوتی پلی یورتان سقف چیست

برای جلوگیری از تبادل سر و صدا در بین طبقات لازم است که عایق صوتی پلی یورتان سقف را با ضخامت سه سانتیمتر در قسمت بالای سقف استفاده کنید. برای این کار بهتر است مواد پلی یورتان را روی کف طبقات پس از پروسه بتن ریزی انجام دهید. سپس یک لایه از این عایق را با ضخامت پنج سانتیمتر در قسمت پایین سقف بپاشید تا به خوبی عایق صوتی پلی یورتان مانع از عبور امواج صوتی در بین طبقات شود.

بهترین روش اجرا برای عایق کاری صوتی سقف سازه های فلزی و بتنی استفاده از دستگاه های شاتکریت است. این دستگاه ها در زمان پاشش مواد ایزوسیانات و پلی یول را با یکدیگر تحت شرایط خاصی ترکیب می‌کند‌. سپس مواد را با دقت و شتاب مناسبی به تمام درزها و شکاف‌ها وارد خواهد کرد.

سخن پایانی

عایق های صوتی که در سقف سازه های فلزی و بتنی به کار می‌روند بیشتر از نوع عایق پاششی پلی یورتان صوتی هستند. بنابراین این نوع پوشش های پلیمری مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند. همچنین در برابر هجوم جوندگانی مثل موش و موریانه کاملاً مقاوم هستند پس تحت هیچ شرایطی آسیب نمی‌بینند از طرفی نصب راحت و سریعی دارند. این نوع عایق های صوتی علاوه بر مهار کردن امواج صوتی تا حدودی می‌توانند یک نوع عایق حرارتی و رطوبتی کارآمد هم باشند. خوب است بدانید که یک عایق صوتی پلی یورتان باکیفیت، بیشتر از 30 سال طول عمر دارد حتی می‌تواند تأثیر زیادی در طول عمر سازه هم داشته باشد.

این عایق های پلی یورتان خاصیت ضد باکتری دارند همچنین مانع از تجمع قارچ، میکروب و سایر عوامل بیماری زا در سقف ساختمان ها می‌شوند. به همین منظور ما در شرکت مهندسی اسپری فوم سعی کرده‌ایم انواع عایق صوتی پلی یورتان سقف را در بالاترین سطح کیفی و ارزان ترین قیمت بازار ارائه دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *