اجرای پلی یورتان در استان مازندران

اخبار و مقالات جدید
اجرای پلی یورتان در استان مازندران

عایق پاششی پلی ‌یورتان به دلیل ویژگی‌ها و مزایای متعددی که دارد، می‌تواند بهترین عایق جهت عایق‌کاری نقاط مرطوب مانند استان مازندران باشد. زیرا این عایق هیچ‌گونه رطوبت و نم را به خود جذب نمی‌کند و ویژگی‌های دیگری دارد که موجب شده است پلی یورتان در استان مازندران (Polyurethane in Mazandaran province) مورداستفاده زیادی قرار گیرد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی پلی یورتان در استان مازندران بپردازیم:

عایق پلی یورتان چیست؟

عایق پلی‌یورتان محصولی است که می‌توان از آنجهت عایق‌کاری صوتی و حرارتی استفاده کرد. این عایق وزن بسیار کمی دارد و می‌توان آن را به اشکال مختلف شکل داد. عایق پلی‌یورتان در حالت کلی به دو صورت فوم پاششی سلول باز و فوم پاششی سلول بسته مورداستفاده قرار می‌گیرد. هر یک از این شکل‌های پلی‌یورتان دارای کاربرد و ویژگی مختص خود هستند. مرسوم ترین روش استفاده از این عایق به صورت اسپری فوم است.

دلیل اجرای پلی‌یورتان در استان مازندران چیست؟

دلیل اجرای پلی‌یورتان در استان مازندران چیست؟

ساخت‌وساز در دنیای مدرن امروزی دیگر مانند گذشته نیست. امروزه از امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. استان مازندران جزو نواحی مرطوب و جنگلی به شمار می‌رود؛ بنابراین لازم است تا از عایقی در سقف‌های شیروانی منازل و ساختمان‌های این منطقه استفاده کرد. پلی ‌یورتان در استان مازندران، یکی از بهترین عایق‌ها جهت عایق‌کاری ساختمان‌ها است. به‌کارگیری امکانات پیشرفته در ساخت‌وساز موجب رفاه حال ساکنان آن می‌شود. ازاین‌رو استفاده از عایق‌هایی که بتوانند مانع نفوذ رطوبت به درون ساختمان شوند، در نقاطی که بارش بسیار زیادی دارد بسیار مهم است. در این صورت سازه ساختمانی در نواحی مرطوب دچار آسیب و صدمه نخواهد شد. در استان مازندران و مناطق شمالی کشور رطوبت هوا بسیار زیاد است و همچنین باران‌های فراوانی در طول یک سال می‌بارد. ازاین‌رو عایق رطوبتی یک نیاز بسیار مهم در این نقاط پربارش است.

عایق پلی یورتان صوتی در استان مازندران

عایق‌های صوتی در ساختمان‌های جدید و معماری‌های مدرن امروزی اجرا می‌شوند. می‌توان گفت وجود این عایق‌ها موجب می‌شود تا خریداران هنگام خرید ویلا، به این موردتوجه زیادی کنند و اگر ویلایی دارای عایق پاششی پلی ‌یورتان صوتی و یا عایق پاششی پلی یورتان حرارتی باشد، برای خریدار جذاب به نظر می‌رسد. به دلیل اینکه استان مازندران بسیار گردش پذیراست در فصل تابستان گردشگران زیادی به شهرهای این استان مراجعه می‌کنند و شلوغ است. ازاین‌رو به‌کارگیری عایق صوتی در سازه می‌تواند موجب پیشگیری از انتقال صداها شود.

معرفی متداول ترین عایق بندی ساختمان در استان مازندران

همان‌طور که می‌دانید عایق‌های متفاوتی وجود دارد و افراد بنا به دلایل متفاوت ترجیح می‌دهند تا از آن‌ها جهت عایق‌کاری ساختمان‌های خود استفاده کنند. هنگامی که سخن از انواع پلی یورتان در استان مازندران مطرح می‌شود، بیشتر ذهن‌ها به سمت عایق رطوبتی می‌رود. زیرا در بیشتر ساختمان‌های این مناطق، هدف از عایق‌کاری جلوگیری از ورود رطوبت به درون و ساختمان‌ها است. اما بهتر است این موضوع را بدانید که عایق‌ها کاربردهای متعددی دارند و تنها جهت ممانعت از ورود رطوبت مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. به‌طورکلی هر یک از این فوم پاششی پلی یورتان در ساختمان‌های شیک و جدید بسیار کاربردی هستند و می‌توانند موجب آسایش ساکنان آن شوند. بهترین عایق‌های پلی یورتان در استان مازندران عبارت‌اند از:

عایق رطوبتی

همان‌طور که اشاره کردیم این عایق از ورود نم و رطوبت به درون ساختمان‌ها جلوگیری می‌کند.

عایق حرارتی

عایق‌های حرارتی باتوجه‌به ویژگی که دارند، می‌توانند مانع هدررفت انرژی و در نتیجه کاهش هزینه‌های مربوط به پرداخت سوخت شوند. استفاده از این عایق‌ها موجب می‌شود تا منازل شما در فصول زمستان گرم و در فصول تابستان سرد باقی بمانند.

عایق صوتی

برخی از ساختمان‌ها به‌گونه‌ای هستند که ورود سروصدا از محیط بیرون، موجب آزار و خلل در فعالیت افراد آن ساختمان می‌شود. به‌عنوان‌مثال این عایق در مکان‌هایی مانند سالن‌های سینما، استودیوهای صدابرداری و آتلیه‌های هنری کاربرد دارد.

کاربرد فوم پلی‌یورتان پاششی

کاربرد فوم پلی‌یورتان پاششی

برخی از مهم‌ترین کاربردهای فوم پلی‌یورتان پاششی شامل موارد زیر می‌شود:

  • بهترین عایق جهت استفاده در سقف و دیوارها
  • عایق‌کاری مرغداری و مکان‌های نگهداری طیور و دام‌ها
  • عایق‌کاری بدنه هواپیماهای نظامی
  • عایق‌کاری سطوح خارجی کشتی‌های مسافربری و باربری
  • استفاده از عایق پاششی پلی‌یورتان صوتی در مکان‌هایی مانند استودیوها و مکان‌های تجاری
  • ایجاد مانع در مقابل نفوذ حشرات و حیوانات
  • عایق‌کاری لوله‌ها و منبع آب
  • استفاده از فوم پاششی پلی‌یورتان جهت ایجاد استقلال در مقابل خوردگی و سایش

مزایای استفاده از پلی‌یورتان در سقف های شیروانی

همان‌طور که می‌دانید در استان مازندران به دلیل بارش باران، اغلب افراد سقف خانه‌های خود را به‌صورت شیب‌دار می‌سازند. اما عایق‌کاری شیروانی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. عایق پاششی پلی‌یورتان سلول بسته می‌تواند به‌عنوان یک عایق بسیار کاربردی در سقف‌های شیروانی مورداستفاده قرار گیرد. این عایق به دلیل ساختار سلولی خود، کمترین میزان جذب رطوبت را در مقایسه با سایر عایق‌ها دارد. به عبارت ساده‌تر جذب رطوبت عایق پاششی پلی‌یورتان در مقایسه با پشم‌شیشه و پشم سنگ بسیار کمتر است.

بهتر است این موضوع را بدانید که استفاده از پشم‌شیشه و پشم سنگ در سقف‌های شیروانی چندان کاربردی نیست. زیرا این عایق‌ها پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی دچار ورم و بادکردگی می‌شوند. علت این نیز جذب رطوبت و نم توسط آن‌ها است. در برخی از پروژه‌های صنعتی مانند پرورش طیور، عایق پلی‌یورتان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

به‌طورکلی عایق‌های رطوبتی، رطوبت بسیار ناچیزی جذب می‌کنند و می‌توان گفت تا حدودی نفوذ رطوبت و نم در آن‌ها صفر است. درگذشته برای عایق‌کاری پشت‌بام‌ها به‌منظور پیشگیری از ورود رطوبت، از قیر استفاده می‌کردند اما امروزه روش‌های جدیدتری مورداستفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ایزوگام جایگزین قیر شد. جالب است بدانید ایزوگام در مقابل رطوبت مقاومت بسیار زیادی دارد و می‌تواند در این زمینه نیازهای شما را به‌خوبی بر طرف سازد. البته امروزه در ساختمان‌های نوساز عایق‌های نانو نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد تا بدنه و نمای ساختمان‌ها سالم بمانند. به‌طورکلی استفاده از پلی ‌یورتان در استان مازندران موجب می‌شود تا بدنه و نمای ساختمان‌ها سالم باقی بماند. امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفید در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *