مقایسه پلی یورتان و اپوکسی آیا تفاوت پلی اورتان و اپوکسی را میدانید؟

اخبار و مقالات جدید
مقایسه پلی یورتان و اپوکسی آیا تفاوت پلی اورتان و اپوکسی را میدانید؟

پلی یورتان و اپوکسی دو ماده هستند که جهت پیشگیری از سایش مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو نوع کفپوش جزو پرطرفدارترین کفپوش ها در سراسر جهان هستند. اگر چه شباهت هایی با هم دارند اما از تفاوت‌هایی نیز برخوردار هستند. با این حال اگر شما هم قصد اطلاع از تفاوت پلی یورتان و اپوکسی (The difference between polyurethane and epoxy) را دارید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

کاربرد کفپوش پلی یورتان چیست؟

در بررسی تفاوت پلی یورتان و اپوکسی ابتدا بهتر است با این کفپوش ها به طور کامل آشنا شویم. در خصوص کفپوش پلی یورتان باید بدانید که نوعی کفپوش مقاوم در برابر مواد شیمیایی است. از این رو در صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی و کارخانه‌های فرآوری نوشیدنی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین این نوع کفپوش مقاومت بالایی در برابر اشعه uv دارد، از این رو استفاده از آن در فضاهای باز مناسب است. دیگر کاربرد کفپوش پلی یورتان در پروژه‌هایی است که به زمان کوتاه‌تری نیاز دارد لذا سرعت انجام پلی یورتان نسبت به اپوکسی بیشتر است.

کاربرد کفپوش پلی یورتان چیست؟

کاربردهای اپوکسی

و اما در خصوص کاربردهای کفپوش اپوکسی باید گفت که این کفپوش به دلیل مقاومت بالا برای مراکزی که ترافیک و تردد وسایل سنگین در آن وجود دارد چون کارخانه‌های بسته‌بندی، تولیدی‌ها و انبارها گزینه‌ای مناسب خواهد بود. پوشش اپوکسی همچون کفپوش پلی یورتان در برابر مواد شیمیایی مقاوم است از این رو می‌توان از آن در کارخانه‌های مواد شیمیایی استفاده نمود.

این نوع کفپوش تنها ظاهر براق دارد در حالی که پلی یورتان هم به صورت مات و هم به صورت براق تولید می‌شود. همین امر یکی از انواع تفاوت پلی یورتان اپوکسی است. همچنین باید بدانید اپوکسی چنان که در معرض نور خورشید قرار بگیرد به مرور زمان زرد می‌شود از این رو استفاده از آن در فضای باز که اشعه uv مستقیم بر آن می‌تابد مناسب نیست.

تفاوت پلی یورتان و اپوکسی در برابر مواد شیمیایی

از آنجایی که گفته شد پلی یورتان و اپوکسی هر دو در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند حال اگر بخواهیم تفاوت پلی یورتان و اپوکسی را در زمان قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را بررسی کنیم باید بدانید که برای صنایعی که در معرض مواد شیمیایی هستند استفاده از کفپوش پلی یورتان انتخاب بهتری است.

این کفپوش در مقایسه با کفپوش اپوکسی مقاومت شیمیایی بیشتری دارد. اما کفپوش اپوکسی در برابر مواد نظیر اسیدهای باتری مقاومت بیشتری نسبت به پلی یورتان دارد. از طرفی باید بدانید کفپوش پلی یورتان برای صنایع غذایی مناسب‌تر است. لذا این کفپوش در برابر حرارت مقاوم است و تا ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. در حالی که کفپوش اپوکسی تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد را می‌تواند تحمل کند و مقاومت کمتری در برابر حرارت دارد.

کفپوش مناسب برای پارکینگ طبقاتی

در خصوص تفاوت پلی یورتان و اپوکسی چنانچه شما هم قصد استفاده از این کفپوش ها برای پارکینگ طبقاتی را داشته باشید باید دقت کنید که کفپوش پلی یورتان به دلیل انعطاف‌پذیری بالاتر انتخاب بهتری برای این پارکینگ‌ها است. به طوری که کفپوش پلی یورتان از مقاومت بیشتری در برابر خط و خش و آسیب‌های ناشی از ترک خوردن برخوردار است.

کفپوش مناسب برای پارکینگ طبقاتی

تفاوت هزینه پلی یورتان و اپوکسی

دیگر نکاتی که در خصوص تفاوت پلی یورتان و اپوکسی باید گفته شود مرتبط با هزینه تعمیرات این کفپوش ها است. به طوری که هزینه مورد استفاده برای کفپوش های پلی یورتان در مقایسه با کفپوش اپوکسی بسیار کمتر است.

این امر موجب شده پلی یورتان بهترین انتخاب برای کفپوش محل کار یا زندگی باشد. از نظر قیمت اولیه اما اپوکسی معمولاً با قیمت کمتری از پلی یورتان به فروش می‌رسد. در نهایت لازم است بدانید شرکت اسپری فوم انواع و اقسام محصولات و خدمات پلی یورتان را با قیمتی به صرفه به مشتریان عزیز عرضه می‌کند.

سخن پایانی

با بررسی انواع تفاوت پلی یورتان و اپوکسی دریافتیم که فوم پاششی پلی اورتان از مزایای بیشتری برخوردار است و چنانچه شما به دنبال یک کفپوش مقاوم هستید که هزینه تعمیرات کمی دارد بهتر است فوم پلی یورتان را انتخاب کنید. در این بین باید بدانید شرکت اسپری فوم باکیفیت ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق های حرارتی و صوتی و پوشش های ضد حریق ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *