۷ نکته درباره عایق رطوبتی پشت بام که شما را شگفت زده می ‌کند

اخبار و مقالات جدید
۷ نکته درباره عایق رطوبتی پشت بام که شما را شگفت زده می ‌کند

یکی از مهم‌ترین مراحل برای ایمن کردن ساختمان‌ها، استفاده از عایق رطوبتی پشت بام (Roof waterproofing) است. این عایق ها در واقع نقش حافظ پشت بام ساختمان در برابر باران و رطوبت و در نهایت تخریب را بر عهده دارند. از آنجایی که انواع مختلفی از عایق ها برای پشت بام مناسب هستند بهتر است با ویژگی های هر کدام آشنا شوید. با این حال در ادامه ۷ مزیت عالی را درباره بهترین عایق رطوبتی بام و چند عایق مناسب برای رطوبت پشت بام را معرفی خواهیم کرد.

عایق پلی یورتان برای پشت بام

مبحث عایق بندی پشت بام اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در صورت عدم استفاده از عایق کاری درست، مشکلات زیادی برای ساختمان پیش خواهد آمد. بهترین ماده‌ای که برای آب بندی پشت بام مورد استفاده قرار می‌گیرد باید کاملاً ضد آب باشد.

در این بین یکی از بهترین این عایق ها، فوم پاششی پلی یورتان است. این نوع عایق که در واقع پرکاربردترین عایق رطوبتی شناخته می‌شود در قسمت‌های مختلف ساختمان از جمله بالکن، پشت بام، پارکینگ‌ها و غیره کاربرد دارد. حال ۷ نکته مهم در خصوص این نوع عایق پرکاربرد که در واقع مزایای آن نیز به شمار می‌رود عبارت است از:

  • یکدست و بدون درز بودن عایق پلی یورتان که موجب می‌شود ساختمان مورد نظر از لحاظ آب بندی کاملاً عایق شود.
  • مقاومت آن در برابر مواد شوینده، مواد شیمیایی و روغن‌ها زیاد است.
  • دوست دار محیط زیست
  • مقاومت بالا در برابر اشعه uv
  • ضد فرسایش است و دوام و طول عمر بالایی دارد.
  • مقاوم در برابر آتش و حرارت
  • قابل اجرا بر روی سطوح مختلف

عایق پلی یورتان برای پشت بام

عایق رطوبتی پوشش سیمانی

از دیگر انواع عایق رطوبتی پشت بام، می‌توان به پوشش سیمانی اشاره کرد که از ترکیب موادی چون مواد شیمیایی معدنی و مواد شیمیایی عالی ساخته می‌شود. برای عایق رطوبتی این مواد باید با آهک ترکیب شود. اگرچه دوام عایق بندی رطوبتی با سیمان بالا است اما به دلیل غیر قابل انعطاف بودن سیمان، کار با آن کمی دشوار است.

استفاده از ترموپلاستیک برای عایق بندی پشت بام

ترموپلاستیک دیگر عایق رطوبتی پشت بام است که در اثر دریافت گرما به ماده نیمه جامد تبدیل می‌شود. این نوع عایق همچون عایق پاششی پلی یورتان حرارتی مزایای زیادی به همراه دارد. مهم‌ترین مزیت های ترموپلاستیک دوام بالای آن بوده و همچنین مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد؛ اما قیمت بالای ترموپلاستیک ها جزوه مهم‌ترین معایب این عایق ها به شمار می‌رود به طوری که برای سطح کم باید هزینه زیادی پرداخت کرد.

عایق رطوبتی قیر و گونی

و اما از جمله قدیمی ترین انواع عایق رطوبتی پشت بام، قیر و گونی است که از گذشته های دور برای آب بندی پشت بام مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این نوع عایق چسبندگی خوبی دارد اما توجه داشته باشید که این نوع عایق بندی در مناطق گرمسیری چندان کارآمد نیست و در دمای بالا طول عمر این ماده کاهش می‌یابد.

عایق پشم سنگ رطوبتی پشت بام

استفاده از عایق پشم سنگ نیز برای پشت بام دیگر روش آب بندی به شمار می‌رود. این عایق، ترکیبی متراکم است و مقاومت خوبی در برابر حرارت و آتش دارد.

استفاده از پشم شیشه برای عایق بندی

دیگر ماده معدنی استفاده شده به عنوان عایق رطوبتی پشت بام، پشم شیشه است. عایق پشم شیشه برای آب بندی پشت بام مناسب بوده و یکی از مهم‌ترین ویژگی های آن نصب آسان این عایق ها است.

استفاده از ایزوگام برای عایق پشت بام

علاوه بر آنچه بیان شد یکی دیگر از انواع عایق رطوبتی پشت بام که در شهرهای زیادی کاربرد دارد عایق ایزوگام است. این نوع عایق همچون قیرگونی با استفاده از حرارت آتش نصب می‌شود. اما لازم است بدانید ایزوگام به دلیل آلاینده هایی که دارد برای محیط زیست مضر است.

سخن پایانی

تنوع بالا در عایق رطوبتی پشت بام به گونه‌ای است که می‌توان برای ساختمان‌ها متناسب با شرایط بهترین انتخاب را داشت. با وجود آنچه در بررسی این عایق‌ ها مشاهده کردیم یکی از بهترین آن‌ها عایق پاششی پلی یورتان است که از مزایای متعددی برخوردار می‌باشد.

حال چنانچه شما هم به دنبال یک عایق سبک و مناسب هستید لازم است توجه داشته باشید که ما در شرکت اسپری فوم باکیفیت ترین خدمات و محصولات را در زمینه‌ی عایق های حرارتی و صوتی و پوشش های ضد حریق ارائه می‌دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *