معرفی پلی اوره گرم + شرح روش اجرای پلی اوره گرم به زبان ساده

اخبار و مقالات جدید
معرفی پلی اوره گرم + شرح روش اجرای پلی اوره گرم به زبان ساده

پلی اوره گرم (Warm polyurea) از جمله جدیدترین عایق های رطوبتی و حرارتی است که با پیشرفت تکنولوژی استفاده از آن نیز گسترش پیدا کرده است. این محصول به دلیل انعطاف پذیری و مقاومت بالا کاربردهای زیادی دارد و نسبت به پلی اوره سرد در صنایع استفاده حرفه‌ای‌تری می‌شود.

پلی اوره گرم چیست؟

پلی اوره یا همان عایق رطوبتی پلی یوریا نوعی ماده شیمیایی است که به عنوان پوشش دهنده مرغوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عایق حرارتی و رطوبتی جدید در اثر ترکیب و واکنش پلی آمین‌ها و ایزوسیانات به دست می‌آید. این محصول به طور کلی در دو دسته پلی اوره گرم و پلی اوره سرد قرار می‌گیرد. پلی اوره گرم در صنعت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا زمان کمتری برای خشک شدن نیاز دارد.

در مقابل پوشش های پلی اوره سرد بیشتر مصارف خانگی در محیط‌ های کمتر را دارد. از آنجایی که پلی اوره گرم از خاصیت کشسانی زیادی برخوردار است برای اجرای آن نیاز به دستگاه‌های مخصوص و پیشرفته خواهد بود. همچنین لازم است این ماده ۷۰ الی ۸۰ درجه سانتی گراد گرم شود تا بتوان از آن استفاده کرد.

شرح روش اجرای پلی اوره گرم

در خصوص نحوه اجرای پلی اوره گرم باید ابتدا زیرسازی درست انجام شود و برای این امر نیاز است سطح مورد نظر از هرگونه گریس، روغن و آلاینده پاک شده و کاملاً خشک باشد. همچنین بهتر است برای استفاده از این عایق، بر روی سطوح بتنی، سطح بتن تا حد امکان صاف و هموار باشد و از هرگونه گرد و خاکی کاملاً پاک شده باشد. البته درصد رطوبت بتن نباید از ۵ درصد بیشتر باشد.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد برای استفاده از این ماده نیاز به دستگاه‌های خاصی است. یکی از این دستگاه‌ها کمپرسور است که از طریق آن دو ماده اصلی پلی اوره با یکدیگر ترکیب شده و با کمک فشار هوا بر روی سطحی که از قبل آماده شده پاشیده می‌شود.

شرح روش اجرای پلی اوره گرم

موارد استفاده از پلی یوریا گرم

موارد استفاده از عایق رطوبتی پلی یوریا گرم به گونه‌ای است که در صنایع مختلف می‌توان از آن استفاده نمود. پلی یوریای گرم به طور کلی یک پلیمر انعطاف‌پذیر و چند منظوره است که در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی، صنایع خودروسازی، پوشاک، اسپرت و صنایع پزشکی استفاده می‌شود. این ماده از اصلاحات مختلفی برخوردار است که به ویژگی‌های مختلف آن، مانند سختی، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر ضربه و حرارت، و ویژگی‌های الکتریکی و همچنین پذیری رنگ و رنگ‌پذیری کمک می‌کنند. یکی از کاربردهای این نوع پلی اوره، در صنایع ساختمان سازی است که در سازه های فولادی و بتنی به عنوان یک عایق حرارتی کاربرد دارد. در صنعت پتروشیمی نیز از این عایق ها به عنوان یک پوشش مقاوم جهت عایق بندی مخازن استفاده می‌شود.

کاربرد این محصول در تاسیسات پالایشگاه ها نیز زیاد است. صنعت دیگری که در آن از پلی اوره گرم استفاده می‌شود صنعت آب و فاضلاب است چراکه این پوشش‌ها ضد خوردگی هستند و برای محافظت از لوله‌های انتقال آب و پوشش مخازن کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صنایع نظامی برای پوشش مقاوم در برابر انفجار نیز پلی اوره گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر موارد استفاده از این ماده در صنایع دریایی و کشتی رانی است. پوشش ضدخوردگی پلی اوره برای محافظت از بدنه کشتی ها و قایق‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر آن چه گفته شد برای تعمیرات و پوشش استخرهای جدید و قدیمی می‌توان از پلی اوره گرم استفاده کرد چرا که قابلیت بالای لاستیکی دارد و از نشتی آب استخر به سرعت جلوگیری می‌کند.

همچنین جالب است بدانید در صنعت غذایی و دارویی نیز پوشش پلی اوره کاربردهای فراوانی دارد. از آنجایی که امکان رشد و تجمع میکروب‌ها و باکتری‌ها در این پوشش وجود ندارد و به راحتی استریل می‌شود برای کارخانجات مواد غذایی و دارویی، یخچال های صنعتی، فریزرها و کشتارگاه‌ها، انبارهای گوشت، میوه جات و سبزیجات استفاده می‌شود.

موارد استفاده از پلی یوریا گرم

مهمترین مزایای پلی اوره گرم

موارد استفاده از پلی اوره گرم به ما نشان می‌دهد که این محصول بدون شک از مزایای زیادی برخوردار است. به طوری که باید بدانید مهمترین مزیت این عایق، ضد آب بودن و سرعت بالای اجرای آن به صورت یکپارچه است. همچنین در برابر اشعه uv خورشید از مقاومت زیادی برخوردار بوده و در برابر انفجار مقاوم است.

تنوع رنگی پلی اوره گرم بسیار زیاد است و به دلیل عدم تولید گاز و بو دوستدار محیط زیست شناخته می‌شود. همچنین این ماده در برابر ضربات، ترک خوردگی، سایش و مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

پلی اوره گرم از جمله انواع عایق پلی یوریا است. برای استفاده نیاز به دستگاه‌های پیشرفته دارد و در واقع بیشترین کاربرد آن در صنایع مختلف است. ویژگی های متعدد این نوع عایق موجب شده امروزه کاربردهای زیادی داشته باشد. با این حال لازم است بدانید شرکت اسپری فوم باکیفیت ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق های حرارتی و صوتی و پوشش های ضد حریق ارائه می‌کند.

همچنین اگر به دنبال خرید این محصول به طور مستقیم و با قیمت ارزان هستید توجه داشته باشید که شرکت اسپری فوم بهترین عایق رطوبتی پلی اوره را با قیمتی مناسب به مشتریان گرامی عرضه می‌کند.

https://sprayfoam.ir/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *