پلی اوره سرد چیست؟ بررسی کاربردها و ویژگی های پلی اوره سرد به طور کامل

اخبار و مقالات جدید
پلی اوره سرد چیست؟ بررسی کاربردها و ویژگی های پلی اوره سرد به طور کامل

از جمله انواع عایق رطوبتی پلی یوریا می‌توان به پلی اوره سرد (Cold polyurea) اشاره کرد که بیشترین کاربرد آن به صورت خانگی است. این ماده شیمیایی در واقع از واکنش ایزوسیانات و بعضی از آلیاژ رزین ها به دست می‌آید. با توجه به این موضوع از انعطاف بالایی برخوردار است و مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد اسیدی و باز و همچنین ضربات مکانیکی دارد.

انواع پلی اوره سرد چیست؟

به طور کلی به دسته‌ای از پلیمرها پلی اوره گفته می‌شود که در دو نوع پلی اوره سرد و پلی اوره گرم موجود است. با توجه به اینکه مقاومت پلی اوره بسیار زیاد است هیچ‌گاه دچار سایش و فرسودگی نمی‌شود. این امر موجب شده است در حال حاضر به عنوان یکی از عایق های حرارتی و رطوبتی بسیار قوی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد.

حال در خصوص انواع پلی اوره سرد باید دقت کنید که این محصول از لحاظ شیمیایی در دو گروه آلیفاتیک و آروماتیک قرار می‌گیرد. پلی اوره آلیفاتیک در برابر اشعه uv مقاوم است از این رو می‌توان آن را در لایه پایانی عایق ها استفاده نمود؛ و اما آروماتیک جزو پلیمرهای سرسخت است که در برابر اشعه uv مقاومت چندانی ندارد. چنانچه در لایه پایانی استفاده شود به مرور زمان رنگ و زیبایی خود را از دست می‌دهد.

انواع پلی اوره سرد چیست؟

مهمترین ویژگی های پلی اوره سرد

در بررسی مزایا و ویژگی های پلی اوره سرد به طور کلی باید دقت کنید که این عایق رطوبتی پلی یوریا مزایای فراوانی در زمان استفاده و بعد از آن دارد. با این حال امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی اوره سرد پوششی است که به عنوان قوی ترین عایق حرارتی و رطوبتی برای ساختمان سازی استفاده می‌شود و مانع نفوذ هر گونه نم و رطوبت به ساختمان خواهد شد.

پوشش ضدخوردگی پلی اوره سرعت اجرای بسیار بالایی دارد و بدون استفاده از تجهیزات سنگین به راحتی می‌توان آن را مورد استفاده قرار داد. مقاومت پلی اوره سرد نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد به طوری که در برابر خوردگی، تغییرات دما، سایش و ضربه، آتش سوزی، اشعه ماورای بنفش، عوامل فیزیکی و شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار است و ماندگاری طولانی دارد.

همچنین این نوع عایق قابلیت رنگ پذیری دارد و به دلیل خاصیت کشسانی فوق‌العاده برای مسدود کردن تمامی درزها و حفره‌ها مناسب خواهد بود. علاوه بر این، این نوع عایق کاملاً بدون بو و سازگار با محیط زیست است.

مهمترین ویژگی های پلی اوره سرد

بررسی کاربردهای پلی اوره سرد

با وجود آن چه در خصوص مزایا و ویژگی های پلی اوره سرد گفته شد طبیعتاً کاربردهای این محصول بسیار زیاد است. دقت داشته باشید از آنجایی که ۳ تا ۴ ساعت زمان می‌برد تا پلی اوره سرد خشک شود بیشترین کاربرد را در قسمت‌های کوچکی در منزل دارد. جهت این امر نیاز به استفاده از دستگاه‌های سنگین و پیشرفته نیست. با این حال این عایق ها بسیار مقاوم هستند و در تمامی فضاهای ساختمانی و بر روی هر متریال از جمله چوب، فلز، سیمان و پارچه قابل اجرا است.

لازم است بدانید پلی اوره سرد در گرید های مختلف تولید می‌شود. شما در زمان استفاده از این مواد پلیمری باید مشخص کنید که پلی اوره در چه سطحی باشد. در نهایت استفاده‌های متعدد آن شامل آب بندی پشت بام، داخل استخرها، پارکینگ، قایق های کوچک، پوشش فاضلاب، درزگیر، محافظ دکوراسیون و غیره است.

در نهایت لازم است بدانید شرکت اسپری فوم بهترین محصولات عایق رطوبتی پلی یورتان را با قیمت مناسب به مشتریان گرامی عرضه می‌کند و چنانچه قصد خرید محصول مرغوب و باکیفیت را داشتید می‌توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

سخن پایانی

پلی اوره سرد که عموماً برای مصارف خانگی و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدوداً به ۳ الی ۴ ساعت زمان برای گیرش نیاز دارد. این عایق را می‌توان با استفاده از تجهیزات معمولی چون ریل و غلتک استفاده کرد و نیاز به ماشین آلات پیچیده نخواهد بود.

همچنین لازم نیست که اطراف محل پوشش را ماسکه کنید. ویژگی‌ها و کاربردهای متعدد این عایق رطوبتی پلی اوره موجب شده است که امروزه خرید و فروش آن رونق پیدا کند. پس اگر شما هم به دنبال خرید این محصول با کیفیت بالا هستید خوب است بدانید شرکت اسپری فوم باکیفیت‌ترین خدمات و محصولات را در زمینه‌ی عایق های حرارتی و صوتی و پوشش های ضد حریق ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *