مزایای عایق پاششی پلی‌اورتان حرارتی چیست؟

اخبار و مقالات جدید
مزایای عایق پاششی پلی‌اورتان حرارتی چیست؟

عایق حرارتی به موادی می‌گویند که از اتلاف حرارت جلوگیری می­کنند. در حقیقت این مواد به علت خاصیتی که دارند اجازه نمی­دهند که انرژی حرارت هدر برود؛ بنابراین این می­تواند از مزایای این عایق­ها به شما بیاید. عایق پاششی پلی‌اورتان حرارتی (Thermal polyurethane spray insulation) نیز دارای همین خواص است. به همین دلیل است که امروزه در ساخت ساختمان­ها بسیار کاربرد دارد.

در صورت استفاده از این عایق‌ها در انرژی صرفه­ جویی می‌شود. زیرا گرمای داخل منزل یا محل کار به بیرون درز نمی­کند؛ لذا در زمستان­ها که هوا سرد است داخل خانه گرم می­ماند؛ بنابراین نیاز ندارید تا از وسایل گرمایشی بیشتر در داخل خانه استفاده کنید. این به معنای نگهداری انرژی است؛ بنابراین به­صرفه است تا همه افراد از این عایق­ها برای ساختمان­های خود استفاده کنند. امروزه کاربرد این عایق­ها بیش از گذشته معلوم شده است. در ادامه همراه ما باشید تا مطالب بیشتری درباره مزایای عایق پاششی پلی اورتان بیان کنیم:

 کاربرد و مزایای زیاد عایق پاششی پلی‌اورتان

 کاربرد و مزایای زیاد عایق پاششی پلی‌اورتان

در ادامه این نوشته درباره عایق پاششی پلی‌اورتان حرارتی با ما باشید. برخی از مزایای عایق پاششی پلی اورتان شامل موارد زیر می شود:

  • تقریباً می­توان چنین بیان کرد که در همه ساختمان­های نوساز این عایق­ها استفاده می­کنند. همچنین در تابستان­ها نیز به دلیل خاصیتی که این عایق­ها دارند گرمای بیرون به داخل خانه نفوذ نمی­کند؛ بنابراین این عایق­ها برای تابستان­ها نیز بسیار کاربردی هستند.
  • بهره­گیری از این عایق­ها سبب می­شود تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.
  • این عایق­ها می­توانند در پول شما نیز صرفه­جویی کنند. زیرا با صرف انرژی کمتر شما پول کمتری برای مخارج جانبی ناشی از اتلاف انرژی می­پردازید.
  • مزایای عایق پاششی پلی ‌اورتان بسیار بیشتر از معایب آن است؛ لذا لازم است که کارشناسان به استفاده بهینه از این عایق­ها در هر مکانی که لازم است، بپردازند. این عایق­ها سبب می­شوند تا آسایش و ایمنی برای افراد یک ساختمان فراهم شود؛ بنابراین این نکته را نیز می­توان از مزایای عایق پاششی پلی‌اورتان برشمرد.
  • در نظر داشته باشید که می­توان با افزایش کارایی و بازدهی در انرژی اندازه و ظرفیت امکانات برودتی، حرارتی را کاهش داد. این مهم در مورد سیستم تهویه مطبوع نیز صادق است؛ لذا با این کار می­توانید میزان سرمایه­گذاری جهت خریدن آن­ها به حداقل کاهش دهید. از دیگر مزایای عایق پاششی پلی ‌اورتان می­توان به کنترل عالی پروسه­ها اشاره کرد. بدین ترتیب که عایق حرارتی می­تواند از اهمیت و کاربرد بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • در میان عایق­های حرارتی موجود می­توان گفت که عایق پلی‌یورتان حرارتی از بهترین و باصرفه‌ترین‌ها است. این عایق را می­توان تقریباً در رتبه یک عایق­های حرارتی به لحاظ کارایی برشمرد.

خصوصیات و مزایای دیگر عایق پاششی پلی‌اورتان

خصوصیات و مزایای دیگر عایق پاششی پلی‌اورتان

 عایق پاششی پلی‌یورتان حرارتی پلیمر سبک‌وزن و بسیار پایدار است. این عایق از ترکیبات پلیول و ایزوسیانات درست شده است؛ بنابراین از این عایق بسیار مفید می­توان در صنایع بزرگی به طور گستره بهره گرفت. یکی از این صنعت­ها ساختمان­سازی است. در نظر داشته باشید که این عایق برای بیشتر صنعت­ها بسیار مفید فایده است. فوم پاششی پلی‌یورتان را با نام همان عایق پلی‌یورتان می­شناسند. اسپری فوم یکی از مراحل اجرای عملیات این عایق در ساختمان است.

 در نظر داشته باشید که می­توان به مزایای عایق پاششی پلی ‌اورتان از دیدگاه­های مختلف نگاه کرد. در زیر قصد داریم تا به برخی از این مزیت­ها اشاره نماییم.

  • این عایق در مقابل عوامل ساینده جو و محیط، بسیار محکم است؛ بنابراین مقاومت بالایی را می­تواند از خود بروز بدهد.
  • این عایق قادر است تا با هر نوع سطحی چسبندگی بسیار خوبی برقرار نماید؛ بنابراین نمی­توان از این ویژگی خوب چشم­پوشی کرد.
    این عایق قادر است تا انعطاف در طیف وسیعی از دما را حفظ نماید.
  • این عایق سمی نیست و دارای تأییدیه مصرف در نزدیکی آب­های آشامیدنی را دارا است.
  • دارای وزن سبک است.
  • اجازه نفوذ رطوبت و بخارات را به درون خود نمی­دهد؛ بنابراین از این نظر نیز می­تواند بسیار کارا و مؤثر عمل کند.
  • در برابر تغییرات ناگهانی دما می­تواند مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان بدهد؛ لذا در مواردی که این مهم برایشان بسیار مهم است می‌تواند این عایق بسیار مفید فایده وارد شود.
  • از مزایای عایق پاششی پلی‌اورتان می­توان به قابلیت پاششی بودن آن نیز اشاره نمود. این قابلیت می­تواند به افراد متخصص در زمینه پاشش عایق در هنگام کار این امکان را بدهد تا به نقاط غیرقابل‌دسترسی نیز ماده را به‌خوبی بپاشانند. در این صورت هیچ نقاطی از پاشش فوم محروم نمی­ماند. لذا کار به‌صورت کامل انجام می­پذیرد؛ بنابراین این نکته نیز از مزایای عایق پاششی پلی‌اورتان محسوب می­شود که باید به آن توجه ویژه داشت.
  • از دیگر نکاتی که لازم است تا در این راستا به آن اشاره نماییم این است که سرعت اجرای بالایی دارد.
  • همچنین از دیگر مزایای عایق پاششی پلی ‌اورتان می­توان به کاهش نیروی کار در آن اشاره نمود. همچنین از دیگر مزایای این عایق کاربردی را می­توان در عدم احتیاج به تعبیه اتصالات دانست. بنا بر تحقیقاتی که اخیراً صورت‌گرفته است دیده شده که این عایق می­تواند تا دست‌کم 40 درصد از هدررفتن انرژی در ساختمان­ها جلوگیری کند.
  • این عایق دارای طول عمر و ماندگاری بسیار بالایی است که این خود نیز یکی دیگر از مزایای مهم آن به شمار می­رود.
  • این عایق می­تواند به‌راحتی از رشد و بزرگ‌شدن انواع باکتری­ها، رطوبت و کپک­ها جلوگیری نماید.

سخن پایانی

 عایق پاششی پلی‌اورتان می­تواند به‌خوبی درجه هوای محیط را حفظ نماید و آن را کنترل کند؛ بنابراین این خود نیز از مزایای عایق پاششی پلی‌ اورتان به شمار می­آید. این مورد یکی از مهم­ترین موارد است که لازم است تا به آن دقت شود. عایق پاششی پلی‌یورتان بنا به استفاده­های زیادی که دارد می­تواند از منتقل شدن اصوات نیز به طرز بالایی جلوگیری نماید که این خود یک مزیت بزرگ عایق پاششی پلی یورتان صوتی تلقی می­شود. در بسیاری از شهرهای پر از سروصدا همه افراد برای احساس آرامش بیشتر نیاز به بهره­گیری از این عایق دارند.

صدای بوق ماشین و موتور در شهرهای بزرگ می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد که با استفاده از این عایق مشکل به‌راحتی قابل‌رفع شدن است. این عایق را در دیوارها و سقف­ها قرار می­دهند؛ بنابراین علاوه بر این که کمک می­کند تا اتلاف انرژی به حداقل خود برسد می­تواند در عایق کردن صدا نیز بسیار مفید وارد عمل شود؛ بنابراین در این مقاله سعی کردیم تا به برخی از مزایای عایق پاششی پلی ‌اورتان نظری بیندازیم. باشد که نکات خوبی را با خواندن این مقاله به دست بیاورید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *