عایق کاری ساختمان با عایق پلی یورتان

اخبار و مقالات جدید
عایق کاری ساختمان با عایق پلی یورتان

با پیشرفت علم و تکنولوژی و توسعه صنایع مختلف امروز ما شاهد ساخت انواع ساختمان‌های متنوع با کارایی‌های متفاوت هستیم. اما نیاز است که حتما این ساختمان‌ها در برابر صدا، رطوبت و غیره عایق باشند. عایقکاری ساختمان (Building insulation) امری بسیار تخصصی است که با تجهیزات و محصولات مختلفی صورت می‌گیرد.  اما یکی از رایج‌ترین انواع عایقکاری که در چند سال اخیر بسیار متقاضی شده  عایقکاری ساختمان با عایق پلی یورتان است. در این مقاله قصد داریم درباره این نوع عایقکاری اطلاعات بیشتر و جامع‌تری را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما علاقه‌مند هستید که ساختمان خود را به‌خوبی عایقکاری کنید با ما همراه باشید.

عایق پلی یورتان

قبل از هر چیزی نیاز است که ابتدا با عایق پلی یورتان آشنایی پیدا کنید،  درواقع فوم پاششی پلی یورتان یک نوع عایق حرارتی با بازده بسیار بالا است. عملکرد و خصوصیات این محصول باعث شده در بسیاری از صنایع مختلف از آن به‌عنوان عایقکاری ساختمان استفاده شود. دو مایع ایزوسیانات و پلی ال ترکیبات اصلی سازنده این محصول هستند.  هنگامی که این دو ماده با هم ترکیب شده بر اثر واکنش‌های شیمیایی به شکل فوم در می‌آیند و سپس بعد از گذشته مدتی محدود به جامد تبدیل می‌شوند.

 مزیت قابل‌توجه این محصولات این است که با گذشت زمان خاصیت خود را از دست نخواهند داد و شما می‌توانید مانند روزهای اولیه از کارایی آن بهره ببرید. از نظر انعطاف‌پذیری نیز این محصول جزو محصولات بسیار انعطاف‌پذیر محسوب می‌شود. با توجه به  دلیل همین خاصیت این محصول، می‌توان در فضاهای غیر قابل دسترس و سطوح‌های گسترده از آن استفاده کرد. پس متقاضیان بسته به نیاز خود قادر خواهند بود عایقکاری ساختمان را با این محصول باکیفیت انجام دهند.

مزایای عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌یورتان

مزایای عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌یورتان

اگر شما فردی زیرک و باهوش باشید می‌دانید که قبل از انتخاب عایق مناسب ابتدا باید مزایای هر کدام را بررسی کنید. عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌یورتان نیز از این قاعده مستثنا نیست.  این نوع عایقکاری مزایای فراوانی دارد،  با توجه به اینکه این مزایا و گسترده و وسیع هستند برای آشنایی بیشتر شما به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جلوگیری از اتلاف انرژی

در فصول گرم و سرد سال الزامی است که دمای فضای درونی ساختمان را متعادل نگه داریم. معمولا افراد در فصول مختلف برای انجام این امر از وسایل گرمایشی و سرمایشی مختلفی استفاده می‌کنند. طبیعتاً اگر ساختمان به‌خوبی عایق نشده باشد هوای گرم یا سرد از آن خارج می‌شود و نیاز است که شما به‌صورت مداوم دمای هوا را تغییر دهید. اما عایق پاششی پلی یورتان  به‌میزان قابل‌توجهی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند و یکی از مزیت‌های قابل‌توجه آن به‌حساب می‌آید.

سبک بودن

بعضی از عایق‌ها وزن مناسبی ندارند همین امر سبب شده وزن زیادی را به ساختمان وارد کنند. قطعاً این وزن اضافی سبب خواهد شد که مقاومت ساختمان پایین بیاید و طول عمر مفید آن کاهش پیدا کند. اما عایق پاششی پلی یورتان وزن بسیار کمی دارد بر همین اساس مقاومت بنا را کاهش نمی‌دهد. با توجه به این ویژگی در ساختمان‌های چندطبقه نیز می‌توانید از این عایق درجه‌یک و کاربردی نهایت بهره را ببرید.

چه ساختمان‌هایی با عایق پلی‌یورتان عایقکاری می‌شوند؟

ساختمان‌های مختلفی ساخته شده‌اند که هر کدام دارای کاربری‌های مختلفی هستند. به‌عنوان مثال بسیاری از ساختمان‌های صنعتی وجود دارند که محصولات و تجهیزات مختلف صنعتی در آن‌ها ساخته می‌شود.  فرقی نمی‌کند که بنا چه کاربری داشته باشد در هر صورت نیاز است که حتماً آن را به‌درستی و اصولی عایقکاری کنید. عایق پاششی پلی یورتان برای عایق‌ کردن انواع ساختمان‌های صنعتی و مسکونی کارایی دارد. پس به‌طورکلی علاقه‌مندان می‌توانند برای عایقکاری ساختمان خود از انواع این محصول استفاده کنند و محدودیتی از این نظر ندارند.

اجرای عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌یورتان

اجرای عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌یورتان

باید بدانید که تنها خرید این عایق پاششی پلی یورتان صوتی و عایق پاششی پلی یورتان حرارتی اهمیت ندارد بلکه باید آن را به‌صورت درست و اصولی اجرا کنید. اجرای این عایق نیاز به تخصص لازم دارد و هر فرد ناآگاهی در این زمینه نمی‌تواند این کار را انجام دهد. در صورت اجرای نادرست عایق پاششی پلی یورتان این محصول بازدهی نداشته و عایقکاری ساختمان به‌خوبی انجام نمی‌شود. برای پیشگیری از این امر می‌توانید از مجموعه‌هایی کمک بگیرید. این مجموعه‌ها با تخصص و تجربه بالا اجرای این عایق را انجام می‌دهند. پس تا حد امکان به شما در از بین نرفتن سرمایه و داشتن عایقی درجه‌یک کمک می‌کنند.

مدت زمان عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌یورتان

یقیناً اگر شما قصد داشته باشید که ساختمان خود را عایقکاری کنید باید مدت زمان مشخصی را به آن اختصاص دهید. این زمان بر اساس نوع عایقی که شما برمی‌گزینید متغیر است.  مدت زمان اجرای عایق پلی‌یورتان نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان مثال منطقه‌ای که شما قصد دارید آن را عایق کنید یکی از مهم‌ترین عوامل دخیل در زمان  اجرای عایق است.  اگر این فضا وسیع باشد طبیعتاً باید مدت زمان بیشتری به اجرای عایق  اختصاص دهید.

نوع عایق پلی‌یورتان نیز عامل دیگری است که می‌توان آن را در این امر دخیل دانست. این عایق در انواع مختلفی مانند اسپری فوم، بلوک و غیره موجود است که هر کدام  دارای ویژگی‌های اختصاصی و خاص هستند. مجموعه‌ای که شما اجرای این عایق را نیز به آن‌ها واگذار می‌کنید نیز در زمان اتمام پروژه نقش دارند.  به هر اندازه که مجموعه ماهرتر باشد سریع‌تر می‌تواند کار را باکیفیت بالا به اتمام برساند.

ضخامت کم

بعضی از انواع  عایق‌های ساختمان به دلیل نوع طراحی آن‌ها ضخامت بسیار زیادی دارند.  به‌کاربردن آن‌ها در فضاهای مختلف منجر به کوچک شدن فضا خواهد شد.  اگر شما می‌خواهید از فضای ساختمان خود نهایت بهره را ببرید بهتر است عایقی با ضخامت مناسب استفاده کنید. عایقکاری ساختمان با پلی‌ یورتان بهترین گزینه است، زیرا که ضخامت بسیار کمی دارد و حجم زیادی از فضا را اشغال نمی‌کند.

هزینه عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌یورتان

بر کسی پوشیده نیست که هزینه استفاده از خدمات عایقکاری نقش بسزایی در انتخاب آن‌ها دارد.  قطعاً اگر هزینه بهره.گیری از خدمات بالا باشد افراد از انتخاب آن‌ها صرف نظر خواهند کرد. اما باید بدانید که هزینه عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌یورتان به نسبت دیگر عایق‌ها بسیار به‌صرفه‌تر است.  بر همین اساس امروز شاهد هستیم که در ساختمان‌های مختلف از این عایق بهره می‌گیرند. اما باید بدانید که در هزینه نهایی عایقکاری ساختمان با عایق پلی‌‌یورتان عوامل مختلفی دخیل هستند. از جمله این عوامل می‌توان به نوع عایق پلی‌یورتان، مرکز ارائه دهنده خدمات عایقکاری ساختمان،  نوع ساختمان و غیره اشاره کرد.

سخن پایانی

تا به امروز انواع مختلفی از عایق‌های ساختمان تولید شده، اما هیچ‌کدام به اندازه پلی‌یورتان کارایی نداشته‌اند. عایقکاری ساختمان با این محصول مزایای بسیار زیادی دارد که شما می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها بهره‌مند شوید‌. اما نیاز است که حتماً شما این عایق را از یک مرکز معتبر خریداری کنید. همچنین برای اجرای آن نیز الزامی است که از مجموعه متخصص و ماهر کمک بگیرید. مجموعه‌های فراوانی در این زمینه فعالیت دارد که شما در می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.  اما مطمئن باشید که شما با عایقکاری ساختمان با این محصول می‌توانید از عایق بودن ساختمان خود اطمینان داشته باشید.‌

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *