فوم پلی یورتان چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن

اخبار و مقالات جدید
فوم پلی یورتان چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن

فوم پلی یورتان چیست؟ این فوم یکی از انواع فوم ‌هایی است که امروزه در صنایع مختلف کاربرد‌های وسیعی دارد. این نوع از فوم ‌ها می‌توانند اهمیت زیادی داشته باشند و مسلماً آشنا شدن با مزایا و معایبی که دارند، کمک بسیار زیادی به شما می‌تواند بنماید، زیرا باید بدانید که چگونه در چه مکانی از این فوم ‌های پاششی پلی یورتان باید استفاده کنید. پس با ما در این مطلب از گروه اسپری فوم همراه باشید تا هرآنچه درخصوص فوم پلی یورتان لازم است بدانید را به شما بگوییم…

فوم پلی یورتان چیست؟

فوم پلی یورتان چیست؟
فوم پلی یورتان چیست؟

اگر بتوانیم ابتدا این نوع از فوم‌ ها را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم که این فوم‌ ها از چه موادی ساخته شده‌اند و یا چگونه می‌توانیم آن‌ها را در هر شرایطی به کار ببریم، مسلماً بهتر و راحت‌تر می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم و این موضوع اهمیت بسیار زیادی برای ما خواهد داشت.

فراموش نکنید که پیدا کردن یک فوم پلی اورتان مناسب می‌تواند به شما کمک کند که سوله، سازه، کارخانه و… خود را به خوبی عایق کنید و نگرانی از بابت حرارت و یا نم و رطوبت نداشته باشید.

فوم‌ های پلی یورتان در حقیقت به فوم‌ هایی گفته می‌شود که جزء گروهی از مواد شیمیایی بوده که از واکنش پیدا کردن بین دو ماده ایزوسیانات و پلی ال‌ها به وجود می‌آیند.

این مواد در ابتدا به صورت کف و یا پودر بوده و در هنگام ترکیب با هم و پس از برخورد با هوای آزاد به شکل سخت و جامد در می‌آیند.

مزایای فوم پلی یورتان

مزایای فوم پلی یورتان

انواع مختلفی از فوم پلی یورتان وجود دارد که به شکل‌های متفاوتی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال نوع رولی، تزریقی، پاششی و… از این متریال‌ وجود دارد و هر کدام از آن‌ها نیز کارایی و کاربرد خاص خودشان را دارند. در این قسمت به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های فوم ‌های پلی یورتانی اشاره خواهیم کرد.

  • چگالی کم

اولین مورد مربوط به چگالی کم است. زمانی که چگالی یک سیستم عایق‌بندی کم باشد، می‌توانیم بگوییم که امکان استفاده از آن در شرایط مختلف جغرافیایی و محیط‌های گوناگون نیز راحت‌تر می‌شود. به همین دلیل است که چگالی کم این ماده یکی از مزیت‌های اصلی آن به حساب می‌آید.

  • وزن کم

مورد بعدی در خصوص وزن کمی است که فوم ‌های پلی یورتان دارند. فوم‌ های پلی یورتان در حقیقت به دلیل ماده اولیه تشکیل دهنده آن‌ها دارای وزن پایینی هستند و همین موضوع است که سبب می‌شود استفاده از این فوم‌ ها در سقف سازه‌ها نیز به سادگی انجام شود و فشار و وزن زیادی بر روی سازه وارد نشود.

  • استفاده در تمام قسمت‌ها

مورد بعدی در خصوص استفاده کردن از فوم ‌های پلی یورتان در تمامی قسمت‌ها است. این نوع از فوم ‌ها را به دلیل شکل پاششی که دارند، می‌توانید در درز و شکاف‌ها و کنج دیوار‌ها نیز استفاده کنید. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم تا اگر درز و شکاف در محیط اطراف شما بسیار زیاد وجود دارد از نوع فوم‌ های پاششی و یا فوم‌ های تزریقی استفاده نمایید.

جمع‌بندی

انواع فوم پلی یورتان و همچنین مزیت‌ها و معایب آن‌ها موضوعی است که به اختصار در این مقاله به آن پرداختیم. مسلماً در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر از این موضوع داشته باشید، نیاز است تا مقالات بیشتری که در این زمینه به رشته تحریر درآمده‌اند را مطالعه کنید. این کار سبب می‌شود تا بتوانید هرچه بهتر و بیشتر به این موضوع پرداخته و انواع فوم‌ پاششی پلی یورتان را بهتر بشناسید. یک نکته مهم که لازم است توجه زیادی به آن شود، مربوط به پیدا کردن یک فروشگاه و کارخانه مناسب و مطمئن است که از بابت کیفیت کالا‌های آن‌ها مطمئن باشید. این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید هرچه بهتر و بیشتر از محصول‌ها و عایق‌هایی که خریداری کرده‌اید، مطمئن باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *