ماستیک پلی یورتان دو جزئی در چه مواردی کاربرد دارد؟ صفر تا صد ماستیک پلی یورتان دو جزئی

اخبار و مقالات جدید
ماستیک پلی یورتان دو جزئی در چه مواردی کاربرد دارد؟ صفر تا صد ماستیک پلی یورتان دو جزئی

ماستیک پلی یورتان دو جزئی (Two-component polyurethane mastic) یک ماده نیمه جامد و الاستیک است که در حالت معمولی غیر فعال می‌باشد. اما چنانچه در مجاورت رطوبت و دمای محیط قرار می‌گیرد فعال شده و به صورت یک خمیر منعطف و جامد تغییر می‌کند. این واکنش که همراه با افزایش حجم صورت می‌گیرد در واقع موجب پر شدن درزها می‌شود از این رو مهم‌ترین استفاده از این ماستیک ها برای درزبندی انواع متریال در کف و دیوار است.

موارد استفاده از ماستیک پلی یورتان دو جزئی

ماستیک پلی یورتان دو جزئی ماده انعطاف‌پذیر است که مهم‌ترین کاربرد آن برای پر کردن انواع درزهای سازه‌ای چون درزهای انبساطی، درزهای جداکننده و درزهای موجود در قطعات پیش ساخته است. همچنین از این محصول جهت درزبندی لوله‌ها، پنجره‌ها، کف سازه‌ها و پیاده‌روها استفاده می‌شود‌.

مهم‌ترین نکته که باید بدانید این است که قیمت این ماده نسبت به ماستیک پلی یورتان تک جزئی مقرون‌ به ‌صرفه‌تر است. از طرفی می‌توان در زمان اجرا فیلر های معدنی به آن اضافه کرد که این امر موجب افزایش مقاومت سایشی پس از خشک شدن محصول خواهد شد.

از آنجایی که این ماستیک ها در فام های رنگی درخواستی قابل تولید است، به راحتی می‌توان جهت درزبندی کف های بتنی در حالت رنگی از آن استفاده نمود. استفاده از این درزگیرها برای پر کردن درز اطراف شیشه در وسایل نقلیه و غیر نیز کاربرد دارد. همچنین می‌توان این ماده را بر روی سطوح فلزی و آلومینیومی و غیره استفاده کرد.

همچنین بخوانید : انواع پوشش ضد حریق سازه

مهم‌ترین ویژگی‌های ماستیک دو جزئی

ویژگی‌ها و مزایای متعدد ماستیک پلی یورتان دو جزئی موجب شده است امروزه استفاده از این محصول رونق بسیاری پیدا کند. مهم‌ترین ویژگی که در خصوص این ماستیک ها باید به آن توجه شود، خشک شدن سریع آن است.

از طرفی به دلیل مقاومت بالا در برابر اشعه uv خورشید، به راحتی می‌توان در سطوح مختلف از آن استفاده کرد. همچنین این ماده کاملاً ارزان و مقرون‌به‌صرفه است و به راحتی قابلیت اجرا دارد. مقاومت بالای آن در برابر طیف وسیعی از ترکیبات شیمیایی و عوامل خورنده محیطی و جوی موجب شده در شرایط مختلف بتوان از آن استفاده کرد.

از طرفی باید بدانید ماستیک دو جزئی غیر سمی است و برای محیط زیست خطری محسوب نمی‌شود. چسبندگی خوب آن به انواع مصالح ساختمانی موجب شده به راحتی بتوان از این محصول استفاده کرد.

مهم‌ترین ویژگی‌های ماستیک دو جزئی

صفر تا صد نحوه اجرا ماستیک دو جزئی

مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان اجرای ماستیک پلی یورتان دو جزئی باید به آن توجه شود، تمیز بودن، صاف و مسطح بودن سطح است. به طوری که این سطح باید از هرگونه آلودگی چون روغن، چربی، گرد و خاک و رطوبت پاک شود. همچنین سطوحی که تخریب شده است باید کاملاً صاف و مسطح باشد.

دقت داشته باشید این ماستیک ها نباید در اعماق بیشتر از ۳ الی ۴ سانتی‌متر استفاده گردد. حال چنانچه نیاز است عمق فضای مورد نظر کم شود می‌توانید از فوم های پلی اتیلنی اسفنجی یا دیگر محصولات مشابه برای کم کردن عمق استفاده کنید. ابزاری که با استفاده از آن ماستیک ها را اجرا می‌کنید به هیچ عنوان نباید مرطوب و آغشته به حلال باشد. قبل از اینکه ماستیک سخت شود نباید در محل درز آب ریخته شود.

بهترین دما برای استفاده از ماستیک پلی یورتان، ۱۰ الی ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. لازم است در زمان استفاده از آن نیز دستکش و ماسک استفاده شود. دو جزئی محصول قبل از اجرا باید به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند و ترکیب حاصل شده کاملاً یکنواخت باشد.

سخن پایانی

ماستیک پلی یورتان در دو دسته تک جزئی و دو جزئی موجود است که تفاوت‌هایی با هم دارند از این رو هر کدام از این ماستیک ها کاربردهای مختص به خود را خواهند داشت. به طور کلی این ماستیک برای درزبندی سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حال اگر شما هم قصد خرید ماستیک پلی یورتان دو جزئی و انواع فوم تزریقی پلی اورتان را دارید خوب است بدانید ما در شرکت اسپری فوم باکیفیت ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق های حرارتی و صوتی و پوشش های ضد حریق ارائه می‌دهیم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *