مزایای عایق رطوبتی پلی یوریا برای آب بندی ساختمان ها

اخبار و مقالات جدید
مزایای عایق رطوبتی پلی یوریا برای آب بندی ساختمان ها

مزایای عایق رطوبتی پلی یوریا در صنعت ساختمان سازی بسیار گسترده است. اما یکی از مهم‌ترین مزیت های عایق محافظتی پلی یوریا آب بندی پی ساختمان، عایق کاری رطوبتی پشت بام، سرویس های بهداشتی و آب بندی شیروان‌ها، استخر، سونا و غیره است. چون پلی یوریا یک نوع عایق رطوبتی سر سخت است که در زمان ساخت و اجرا هیچ رطوبت و آبی در محیط نمی‌تواند تأثیری در واکنش آن داشته باشد. در واقع این عایق رطوبتی با سرعت بسیار بالایی به صورت یکدست و یکپارچه به حالت سخت و 100% جامد درمی‌آید و هیچ نوع درز یا شکافی در آن دیده نمی‌شود‌‌.

مهم‌ترین مزایای عایق رطوبتی پلی یوریا

مزیت عایق رطوبتی پلی یوریا

عایق پلی یوریا یا همان پلی اوره یکی از مدرن ترین عایق‌های رطوبتی است. این محصول امروزه با تکنولوژی پیشرفته‌ای جهت آب بندی ساختمان به کار می‌رود. چون عایق پلی اوره مقاومت زیادی در تماس با مواد شیمیایی گوناگون و اشعه ماورای بنفش دارد. همچنین از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است در حقیقت عایق رطوبتی پلی یوریا یک نوع عایق الاستومری یا همان پلاستیکی است که مقاومت حرارتی و فیزیکی زیادی دارد.

البته اگر عایق محافظتی پلی یوریا به صورت خالص باشد مطمئناً می‌تواند قسمت های داخلی و خارجی ساختمان را با کیفیت بهتری آب بندی کند. چون عایق‌های پلی اوره خالص یک پوشش بسیار محکم ‌و سازگار با محیط اطراف هستند از این رو عایق‌های پلیمری پلی اوره در هر نوع سوله و ساختمانی به عنوان مرغوب ترین متریال عایق رطوبتی به کار می‌روند.

اصلی ترین مزیت عایق رطوبتی پلی یوریا

یکی دیگر از مزایای عایق رطوبتی پلی یوریا چسبندگی زیاد این پوشش پلیمری روی سطوح مختلف بتنی، فلزی، سنگی و غیره است. مهم‌تر اینکه عایق پلی اوره تحمل ضربه‌های سنگین و تنش های محیطی را دارد بنابراین در طولانی مدت دچار ترک خوردگی و یا پارگی نمی‌شود. از طرفی این عایق یک جذب کننده عالی نم و رطوبت است که هیچ نوع گاز سمی از خود متصاعد نمی‌کند. جالب‌تر اینکه شما می‌توانید با کمک دستگاه های مخصوصی مثل شاتکریت هر نقطه از ساختمان را در هر شرایطی با عایق پلی یوریا آب بندی کنید. چون این نوع پوشش های رطوبتی به صورت پاششی و گاهی اوقات با کمک ماله روی سطوح اجرا می‌شوند.

بهترین مزایای عایق رطوبتی پلی یوریا برای ساختمان

بررسی عایق رطوبتی پلی یوریا

از آنجایی که رزین های پلی اوره کاتالیست نیستند پس حساسیت زیادی در تماس با آب و حرارت از خود نشان نمی‌دهند. به همین دلیل یکی از مزایای عایق رطوبتی پلی یوریا آب بندی ساختمان های فلزی و بتنی است. اما این نوع پوشش های پلیمری به راحتی رنگ‌پذیر هستند و در برابر دماهای بالا تا اندازه 177 درجه سانتی‌گراد مقاومت خوبی دارند. مهم‌تر اینکه عایق محافظتی پلی یوریا به سادگی ضدعفونی می‌شود و بدون نیاز به شوینده‌های شیمیایی تمیز خواهد شد.

شاید عایق‌های رطوبتی پلی یوریا در زمان اجرا روی سطوح مختلف نفوذپذیری زیادی نداشته باشند ولی این عایق‌ها به منظور آب بندی ساختمان چسبندگی زیادی را با سطح مورد نظر ایجاد می‌کنند. از این رو برای آب بندی پشت بام، استخرها، سونا، جکوزی، تجهیزات آب و فاضلاب، سرویس بهداشتی، کمدهای دیواری و غیره بهترین پوشش رطوبتی به شمار می‌آیند. ولی چون استفاده از این عایق‌ها تا حدودی هزینه‌های ساخت و ساز را بالا می برد پس بیشتر پیمانکاران سعی می‌کنند حداقل این عایق رطوبتی را در پی ساختمان مورد استفاده قرار دهند.

سخن پایانی

عایق محافظتی پلی یوریا یک نوع پوشش چسبنده و تیره است که جایگزین مناسبی برای قیر، ایزوگام و سایر عایق‌های پلی یورتان خواهد بود. یکی از مهم‌ترین مزایای عایق رطوبتی پلی یوریا آب بندی کردن ساختمان های فلزی و بتنی است. این محصول یک انتخاب ایده آل به جای کفپوش های ساختمانی است پس هیچ گاه برای آب بندی ساختمان خود از خرید عایق رطوبتی پلی یوریا غافل نمانید.

در این میان اگر شما هم قصد خرید این محصول را از مراکز معتبر دارید خوب است بدانید ما در شرکت مهندسی اسپری فوم می‌توانیم باکیفیت ترین عایق‌های رطوبتی پلی یوریا را با کمترین نرخ فروش در بازار در اختیارتان قرار دهیم. تنها کافیست با کارشناسان فروش ما در مجموعه اسپری فوم تماس بگیرید تا در اسرع وقت سفارش شما ثبت شود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *