راهکارهایی ضروری برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان

اخبار و مقالات جدید
راهکارهایی ضروری برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان

افراد مختلف به دلایل گوناگونی به فکر کاهش مصرف انرژی در ساختمان (Reducing energy consumption in the building) می‌افتند. گروهی به فکر محیط زیست هستند و تمایلی ندارند که به آن آسیب وارد کنند. عده‌ای دیگر نگران آینده فرزندان خود و بحران انرژی هستند. البته افراد زیادی هم به فکر کاهش انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌باشند.

همان‌طور که می‌دانید مصرف انرژی در بعضی از فصل‌های سال مانند زمستان و تابستان به دلیل تغییرات شرایط آب‌وهوایی افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل باید راهکارهایی ضروری برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان پیدا کرد و آن‌ها را به کار گرفت. در ادامه این مطلب از شرکت اسپری فوم با ما همراه باشید.

چرا باید مصرف انرژی در ساختمان را کاهش دهیم؟

امروزه افراد و کمپین‌های مختلفی در راستای کاهش مصرف انرژی در ساختمان فعالیت می‌کنند. دلایل اصلی فعالیت این گروه‌ها به شرح ذیل است:

  • کم کردن هزینه‌های مربوط به انرژی در پی افزایش بهای ارائه خدمات برق، آب و گاز
  • احساس مسئولیت در قبال نسل بعدی و آیندگان
  • محدود بودن ذخایر مربوط به برخی انرژی‌ها مانند نفت و گاز
  • افزایش گرمایش جهانی و در نتیجه گرم‌تر شدن زمین
  • کاهش میزان آلودگی هوا
  • جایگزین‌کردن سوخت‌های فسیلی تجدیدناپذیر
  • حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلوده شدن آن

چرا باید مصرف انرژی در ساختمان را کاهش دهیم؟

چگونه جلوی اتلاف انرژی در ساختمان را بگیریم؟

راه‌های مختلفی برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان وجود دارد که ما در این قسمت به چند نمونه از این راهکارها اشاره می‌کنیم:

  • از نور طبیعی استفاده کنید: در طول روز نیازی نیست از لامپ برای روشن کردن فضای خانه استفاده کنید. با نصب یک پرده نازک یا حتی کنار زدن پرده‌های ضخیم می‌توانید از نور طبیعی برای روشن کردن فضای داخلی خانه استفاده کرد.
  • سیستم روشنایی خود را هوشمند کنید: بسیاری از ما ممکن است فراموش کنیم لامپ آشپزخانه، راهرو، حیاط یا اتاق‌ها را خاموش کنیم. اگر سیستم روشنایی خانه را هوشمند کنید، مصرف انرژی در خانه شما به حداقل می‌رسد.
  • تجهیزات را به صورت دوره‌ای بررسی کنید: ممکن است سیم‌کشی، لوله‌کشی یا حتی انشعابات مربوط به برق، گاز و آب با مشکل روبرو شوند و در نتیجه میزان اتلاف انرژی در منزل شما بیشتر شود. اگر سلامت تجهیزات و انشعابات خود را به صورت دوره‌ای بررسی کنید جلوی این هدررفت را خواهید گرفت.
  • از ترموستات هوشمند استفاده کنید: اگر از یک ترموستات مناسب برای کنترل گرمایش و سرمایش محیط داخلی منزل یا محل کار خود استفاده کنید، زمانی که حرارت به میزان مشخصی می‌رسد سیستم‌ها فعال یا غیرفعال می‌شوند.
  • عایق‌کاری را فراموش نکنید: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که با استفاده از آن می‌توان مصرف انرژی در ساختمان را کاهش داد، عایق‌کاری است. این راهکار را به صورت مفصل در قسمت بعد برای شما توضیح می‌دهیم.

لزوم عایق‌ کاری برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان

شما می‌توانید با عایق‌کاری موارد زیر با عایق‌های حرارتی مناسب مانند عایق حرارتی پلی یورتان مصرف انرژی را به طور محسوس کاهش دهید:

  • در و پنجره را آب‌بندی کنید: یکی از فضاهایی که باعث اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود، درزهای درب و پنجره‌ها هستند. به همین دلیل ما به مشتریان خود توصیه می‌کنیم با استفاده از عایق رطوبتی پلی یوریا این درزها را پر کرده و جلوی هدررفت انرژی را بگیرند.
  • لوله‌ها و انشعابات را عایق‌کاری کنید: باید همه تجهیزات مربوط به سرمایش یا گرمایش ساختمان به خوبی عایق شوند. در صورت کاهش مصرف انرژی در ساختمان به این روش، هزینه‌های مربوط به انرژی نیز کمتر خواهد شد.
  • از سازه‌های پیش‌ساخته استفاده کنید: در این واحدهای ساختمانی از عایق‌های حرارتی و رطوبتی استفاده می‌شود در نتیجه ساختمانی که با استفاده از آن‌ها ساخته شده است کمترین میزان اتلاف انرژی را دارد.

لزوم عایق‌ کاری برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان

کدام عایق‌ ها مصرف انرژی را کاهش می‌ دهند؟

اکنون که با ضرورت عایق‌کاری محیط‌های مختلف در ساختمان آشنا شده‌اید باید دو عایق بسیار پرکاربرد و پر فروش زیر را به شما معرفی کنیم:

  1. عایق رطوبتی پلی یوریا (Polyurea Waterproofing): این نوع عایق با دوام و ماندگاری بالایی، وزن کم، مقاومت حرارتی مناسب و خاصیت ضد آب، ضدقارچ و پوسیدگی که دارد می‌تواند سطوح مدنظر شما را به طور صددرصد عایق کند.
  2. عایق حرارتی پلی یورتان (Polyurethane thermal insulation): استفاده از این عایق مزایای بسیاری به همراه دارد. مقاومت حرارتی بالا، قابلیت جذب صدا، پوشش کامل سطح مدنظر، قابلیت چسباندن به ورق‌های گالوانیزه و پنل‌ها، امکان تغییر دانسیته با توجه به نیاز مشتری، قابلیت اجرای آسان و استحکام بالا در شرایط بد آب‌وهوایی چند نمونه از مزایای این محصول هستند.

سخن آخر

در این مقاله شما را با راهکارهایی مؤثر برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان آشنا کردیم. در پایان نیز دو محصول پرفروش برای عایق‌بندی سطوح مختلف را به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید برای خرید انواع عایق‌های پلی یورتان به وب‌سایت اسپری فوم مراجعه کنید. شرکت اسپری فوم باکیفیت‌ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق‌های حرارتی و صوتی و پوشش‌های ضدحریق ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *