عایق تخته ای پلی یورتان چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت و خرید تخته ای    

اخبار و مقالات جدید
عایق تخته ای پلی یورتان چیست و چه کاربردی دارد؟ قیمت و خرید تخته ای    

عایق تخته ای پلی یورتان Polyurethane Foam Sheets چیست و چه کاربردی دارد؟ یکی از دلایل استفاده از این عایق حرارتی، بهینه‌سازی مصرف انرژی است. با استفاده از این فوم‌ها می‌توان تا حدود زیادی هزینه‌های مربوط به ساختمان را کاهش داد. قصد داریم در این مطلب از سایت شرکت مهندسی اسپری فوم، شما را با کاربرد‌های این نوع فوم بیشتر آشنا کنیم، تا پایان با ما همراه باشید.

عایق پلی یورتان تخته ای چیست؟ Polyurethane Foam Sheets

عایق پلی یورتان تخته ای چیست؟

عایق تخته ای یکی از باکیفیت‌ترین انواع عایق‌ها است که به عنوان عایقی برای دما و صوت به کار می‌رود. این نوع از عایق‌ها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و تقریباً در تمامی نقاط منزل کارایی دارند.

برای ساخت و تولید این نوع عایق از مواد متعددی مانند پلی یورتان، ایزوسیانورانت و پلی‌استایرن استفاده می‌شود. عایق پلی یورتان تخته‌ای در واقع از هیدروکسیل، گازهای مجاز، افزودنی‌های ضدحریق و سایر مواد دیگر حاصل می‌شود.

از عایق پلی یورتان تخته ای در چه صنایعی استفاده می شود؟

این نوع عایق تخته ای در اشکال متعددی وجود دارد که همین امر سبب می‌شود در صنعت‌های متعدد مانند پتروشیمی، داروسازی، گاز و غیره به‌منظور عایق‌کاری لوله و مخازن مورداستفاده قرار بگیرد. برای عایق کردن مخازن بزرگ و دیوارهای گسترده معمولاً از این نوع فوم استفاده می‌شود.

همچنین از عایق پلی یورتان تخته ای در صنعت ساختمان‌سازی و در نمونه‌های مختلف ساندویچ پانل استفاده می‌شود. شکل عایق حرارتی پلی یورتان بلوکی یا تخته‌‌ای مانند اسم آن، به صورت بلوکی و تخته‌ای است. برای ساخت این عایق، مواد عایق را درون قالب‌های مخصوص می‌ریزند و پس از اینکه سرد شد آن را با اره‌های مختلف برش می‌زنند.

 ویژگی‌های عایق پلی یورتان تخته ای

یکی از اشکال محبوب و رایج از فوم‌‌‌های پیش‌ساخته در میان صنایع ساختمان‌سازی فوم تخته ای پلی یورتان است که با ساخته شدن از مواد متنوع و گوناگون همچون پلی ایزوسیانورانت، پلی‌استایرن و پلی اورتان بازار خرید فروش را در دست خود گرفته‌اند.

ساده‌‌ترین و اولین فرم عایق‌‌‌های تخته ای از نوع پلی یورتان و پلی ایزوسیانورانت است که با نام‌‌های برد یا اسلب نیز در بازار معروف هستند. این محصول که  سایز‌‌ها و چگالی‌‌های متنوعی دارد، دارای عایق حرارتی و رطوبتی بسیار مناسب است.

جهت تولید عایق‌‌ تخته ای پلی یورتان (Polyurethane Foam Sheets) در ابتدا فوم پلی یورتان را درون قالب مخصوصی بریزید تا فرم گیرد. سپس بعد از صلب نمودن توسط ماشین‌‌های سی‌ان‌سی (CNC) یا گهگاه اره‌‌های برقی و دستی جهت برش در سایز‌‌های کوچک با دقت بالا شروع به برش می‌‌کنند.

امروزه از انواع مختلف عایق در قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌شود. همان‌طور که گفته شد عایق تخته ای پلی یورتان یکی از باکیفیت‌ترین انواع عایق است که معمولاً به عنوان عایق حرارتی استفاده می‌شود. در ادامه برخی از ویژگی‌های این محصول را به شما معرفی می‌کنیم:

  • این نوع از عایق‌ها مقاومت بالایی دارند و دارای ضریب انتقال حرارت بسیار کمی هستند به طوری که می‌توانند به خوبی درجه حرارت منفی ۲۰۰ تا مثبت ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد را حفظ کنند.
  • عایق تخته ای به علت مقاومت بسیار بالایی که دارد، به خوبی در برابر فرسایش و خوردگی دوام و پایداری زیادی از خود نشان می‌دهد.
  • این عایق‌ها در برابر انواع حلال‌ها و اسید‌ها دوام بالایی دارند و می‌توانند در مقابل حمله جانوران موذی مقاومت خوبی از خود نشان دهند.
  • مواد تشکیل‌دهنده این نوع عایق ضدباکتری است.
  • عایق تخته ای ، وزن بسیار کمی دارد و نسبت به هزینه‌ای که صرف تولید آن می‌شود، کارایی بسیار بالایی دارد به همین دلیل استفاده از آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • این عایق قادر است به خوبی تغییرات ناگهانی دما را که باعث شکستگی می‌شود، مهار کند.
  • عایق تخته ای معمولاً به صورت بلوکی، تخته ای، پیش‌ساخته و یا به صورت تزریقی وجود دارند.
  • این عایق‌ها برای عایق‌کاری صوت و دما، کاربرد فراوانی دارند همچنین قابلیت ایجاد یک سطح یکپارچه را نیز دارا هستند.

قیمت عایق تخته ای پلی یورتان

قیمت عایق تخته ای پلی یورتان

قیمت نهایی عایق تخته ای پلی یورتان علاوه بر قیمت خود عایق، به هزینه اجرای آن نیز بستگی دارد. هزینه اجرای عایق پلی یورتان معمولاً بعد از بازدید کارشناس تعیین می‌شود. به طور نسبی می‌توان گفت تقریباً برای هر یک مترمربع به ضخامت ۵ سانتی‌متر عایق پلی یورتان، نزدیک به ۲ کیلوگرم مواد مصرف می‌شود. به‌طورکلی قیمت این محصول نیز با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌شود و با توجه به نوسانات نرخ ارز و دلار در بازار، این قیمت نیز تغییر خواهد کرد.

خرید عایق تخته ای پلی یورتان

در میان انواع مختلف عایق پلی یورتان، عایق تخته‌ای پر طرف‌دار است و جایگاه ویژه‌ای دارد. زیرا با استفاده از این نوع عایق می‌توان به خوبی در مصرف انرژی ساختمان صرفه‌جویی کرد. همچنین با توجه به خاصیت ضد صوتی که دارند می‌توانند به خوبی آسایش صوتی مطلوبی را برای ساکنین ساختمان فراهم کنند.

در صورتی که قصد خرید این عایق تخته ای را دارید، می‌توانید جهت اطلاع از قیمت به روز این محصول به سایت فروشگاه‌های معتبر و باسابقه مراجعه کنید و عایق موردنظر خود را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

انواع فوم‌‌های تخته ای

اکنون به خوبی می‌دانید که عایق‌‌های فومی که اغلب به شکل جامد و سرد هستند برای عایق رطوبتی و حرارتی مناسب اند. این فوم‌ها به صورت پاششی یا تزریقی نیستند و گاهی هم به صورت فوم‌‌های سرد پیش‌ساخته تولید شده که یکی از انواع مختلف آن نوع بلوکی، لوله‌‌ای یا تخته ای است و از رایج‌‌ترین اشکال فوم سخت پیش‌ساخته به شمار می‌‌‌آید.

عایق‌‌‌های تخته ای شامل ترکیب‌‌های مختلفی نظیر پلی‌استارین، پلی ‌یورتان، برخی گاز‌‌‌های مجاز در کنار ایزوسیانات و دیگر افزودنی‌‌های مجاز ضدحریق هستند. از انواع مدرن عایق‌‌های حرارتی و رطوبتی تخته ای می‌‌توانیم به دو مورد زیر اشاره نماییم:

  • فوم‌‌های تخته ای گسترش یافته اکسترود شده
  • فوم‌‌های پلی‌استارین تخته ای گسترش یافته
  • هر کدام از این فوم‌‌ها دارای کاربردهای فراوانی هستند و صنایع مختلف و متنوعی را در بر‌‌‌می‌‌‌گیرند.

جمع‌بندی

برد یا اسلب که همان عایق‌‌‌ پلی یورتان تخته ای پر‌‌‌فروش هستند قیمت‌‌ها و سایز‌‌های مختلفی دارند که برای دانستن آن می‌‌‌توانید با شماره‌‌هایی که در انتهای این مطلب می باشد تماس بگیرید تا از قیمت روز این نوع عایق مطلع شوید. البته توجه داشته باشید که در هر شرکتی این محصولات با کیفیت و چگالی‌‌های مختلفی وود دارد که شرکت مهندسی اسپری فوم با تهیه بهترین، ارزان‌‌‌‌ترین و با‌‌‌کیفیت‌‌‌ترین نوع آن عالی‌‌‌ترین نتیجه را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

با توجه به این مطالب می‌توان گفت عایق تخته ای پلی یورتان به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان‌سازی، مورداستفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل متقاضی برای خرید این محصول بسیار زیاد است. تنها با خرید از یک فروشگاه معتبر و مطمئن می‌توان از کیفیت و مرغوبیت عایق و کارکرد درست آن مطمئن شد.

نظرات کاربران

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *