آشنایی کامل با خواص و کاربردهای ماستیک پلی یورتان تک جزئی

اخبار و مقالات جدید
آشنایی کامل با خواص و کاربردهای ماستیک پلی یورتان تک جزئی

ماستیک پلی یورتان تک جزئی (Single component polyurethane mastic) ماده شیمیایی است که در صنعت کاربردهای زیادی دارد. در واقع این ماده نوعی چسب درزگیر به حساب می‌آید که بر پایه پلی یورتان ساخته شده است و چنانچه در مجاورت هوا قرار بگیرد از حالت خمیری به حالت الاستیک و جامد انعطاف‌پذیر، تبدیل خواهد شد. خواص متعدد این محصول موجب شده بتوان از آن در تمامی سطوح و بر روی متریال های مختلف استفاده کرد.

موارد کاربرد ماستیک پلی یورتان تک جزئی

ماستیک پلی یورتان تک جزئی که خواص چسبندگی و کشسانی بالایی دارد. نوعی چسب مقاوم است که می‌توان آن را بر روی چوب، بتن، فلز و غیره استفاده نمود. در خصوص کاربردهای ماستیک پلی یورتان از نوع تک جزئی باید توجه کنید که این ماده شیمیایی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از مهم‌ترین استفاده‌های آن در صنعت ساختمان سازی است به طوری که می‌توان انواع درزهای سازه چون درزهای جداکننده، درزهای انبساطی، درزهای موجود در قطعات پیش ساخته، درزهای کف سازی و پیاده‌روها را با استفاده از این ماستیک پر کرد.

همچنین در صنعت آب و فاضلاب برای آب بندی مناطقی که لوله‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و همچنین این نوع ماستیک در آب بندی تمامی سازه‌های آبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درزبندی انواع پنجره‌های یو پی وی سی نیز با استفاده از ماستیک تک جزئی امکان‌پذیر است.

موارد کاربرد ماستیک پلی یورتان تک جزئی

ویژگی های ماستیک تک جزئی چیست؟

علاوه بر آنچه بیان شد لازم است در خصوص مزایای استفاده از ماستیک پلی یورتان تک جزئی و ویژگی‌ های محصول باید گفت به طور کلی این ماده شیمیایی از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. به دلیل حالت خمیری بر روی تمامی سطوح کف و دیوار بدون شره کردن قابلیت اجرا دارد.

همچنین ماستیک تک جزئی در آب و هوای گرم و سرد کاملاً ویژگی های خود را حفظ می‌کند. این ماستیک ها از مقاومت و پایداری بالایی در برابر ترکیبات شیمیایی مختلف، عوامل محیطی و جوی، مواد خورنده نیز برخوردار است. همچنین از آنجایی که مقاومت خوبی در برابر نور خورشید و اشعه uv دارد می‌توان در فضای باز نیز از این ماستیک ها استفاده کرد.

ماستیک تک جزئی، پس از این که خشک شد قابلیت شستشو خواهد داشت و به دلیل درصد بالای چسبندگی می‌توان بر روی سطوح بتنی، فلزی، چوبی و غیره از آن استفاده کرد. دیگر خواص و اثرات این ماستیک ها مقاومت کششی بالای آن بدون انقباض و جمع شدگی است. از طرفی باید بدانید که این ماده در رنگ‌های سفید، طوسی و مشکی قابل ارائه است.

نحوه استفاده از ماستیک پلی یورتان تک جزئی

در زمان استفاده از ماستیک پلی یورتان تک جزئی مهم‌ترین نکته عاری بودن سطح از هرگونه رطوبت، گرد و غبار و آلودگی است. برای این امر می‌توان از وسایلی چون کمپرسور باد یا سشوار صنعتی استفاده نمود. در زمان استفاده از این ماستیک بر روی سطوح بتنی، درصد رطوبت بتن باید کمتر از ۴ درصد باشد.

چنانچه قصد داشته باشید در محل استفاده از این ماستیک ها چسبندگی بیشتری اعمال شود می‌توانید قبل از تزریق ماستیک، از پرایمر پلی یورتان استفاده نمایید. همچنین محل اجرا چنانچه نیاز به کاهش عمق داشته باشد می‌توانید آن را با متریال هایی چون فوم پر کنید.

در نهایت پس از این که موارد گفته شده کاملاً رعایت شد ماستیک پلی یورتان تک جزئی که به صورت سوسیس بسته بندی شده است باید داخل تفنگ مخصوص تزریق قرار بگیرد و با استفاده از این گان، عملیات تزریق انجام شود. در نهایت هنگامی که درزبندی به صورت کامل به پایان رسید می‌توان با استفاده از کاردک سطح ماستیک را صاف و یکنواخت کرد.

نحوه استفاده از ماستیک پلی یورتان تک جزئی

انواع ماستیک تک جزئی

در بررسی انواع ماستیک پلی یورتان تک جزئی (Single component polyurethane mastic) لازم است بدانید که این محصول در دو نوع ماستیک گرم و ماستیک سرد تولید می‌شود. در واقع علت نام‌گذاری آن به درجه حرارت مورد نیاز در زمان اجرا است.

سخن پایانی

ماستیک پلی یورتان تک جزئی که نوع ماده شیمیایی است کاربردها و ویژگی های خاص خود را دارد. این محصول که به عنوان درزگیر در صنایع مختلف استفاده می‌شود، در دو نوع گرم و سرد موجود است.

حال چنانچه شما هم به دنبال استفاده و خرید این ماستیک ها یا انواع فوم تزریقی پلی یورتان هستید می‌توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید. در این خصوص باید بدانید شرکت اسپری فوم باکیفیت ترین خدمات و محصولات را در زمینه عایق های حرارتی و صوتی و پوشش های ضد حریق ارائه می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *